اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان:

تعداد پرونده‎های مطبوعات گلستان به تعداد انگشتان دست هم نمی‎رسد

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: در سال‎های اخیر تعداد پرونده‎های مطبوعات استان در دادگاه‎ها به تعداد انگشتان دست هم نمی‎رسد.

تعداد پرونده‎های مطبوعات گلستان به تعداد انگشتان دست هم نمی‎رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، احمد فاضلیان در مراسم تحلیف چهارمین هیئت منصفه مطبوعات گلستان از هیئت منصفانه مطبوعات به عنوان یک رکن مهم یاد کرد و گفت: اعضای هیئت همه از چهره‎های علمی و صاحب نظر استان در حوزه مطبوعات هستند و می‎توانند به عنوان هیئت داوری در تشخیص درست موضوع، قضات ما را یاری دهند.

وی با بیان اینکه در سال‎های اخیر تعداد پرونده‎های مطبوعات استان در دادگاه‎ها به تعداد انگشتان دست هم نمی‎رسد، افزود: این آمار با توجه به تعداد زیاد نشریات استان و وجود سلیقه‎های مختلف، نشان از تعامل و نگاه توام با احترام دستگاه قضایی و مسئولان به حوزه مطبوعات است.

باید از ایجاد فضای امنیتی برای فعالان مطبوعاتی جلوگیری شود

وی با بیان اینکه تلاش ما ایجاد فضای امن برای فعالیت اصحاب رسانه است، گفت: ما به مطبوعات به عنوان یک فرصت نگاه می‎کنیم و معتقدیم باید از ایجاد فضای امنیتی برای فعالان این حوزه جلوگیری شود.

رئیس کل دادگستری گلستان اطلاع‎رسانی را یکی از کارکردهای عمومی و مهم رسانه‎ها عنوان کرد و افزود: مطبوعات با اطلاع‎رسانی درست و شفاف به مردم کمک می‎کنند تا تحلیل درست از اوضاع جامعه داشته باشند.

احمد فاضلیان سخنگویی را از دیگر کارکردهای رسانه‎ها برشمرد و تصریح کرد: مطبوعات به عنوان سخنگوی جامعه، نگرانی‎ها و دغدغه‎های مردم را به مسئولان منتقل می‎کنند.

وی با مهم خواندن نقش مطبوعات در ساماندهی و جهت‎دهی افکار عمومی گفت: امروز قوی‎ترین قدرت‎ها در دنیا، کشورهایی هستند که با استفاده از کارکردهای رسانه، افکار عمومی را در راستای اهدافی که دارند با خود همصدا می‎کنند.

رئیس کل دادگستری گلستان با مهم خواندن نقش افکار عمومی در دنیای امروز به برنامه آمریکا برای حمله به سوریه اشاره کرد و گفت: چون آمریکایی‎ها نتوانستند در این بخش افکار عمومی دنیا را با خود همراه کنند ناچار به عقب‎نشینی از موضع خود در حمله به سوریه شدند.

مطبوعات باید بدون ترس، مشکلات و معضلات جامعه را بیان کنند

فاضلیان نقد و تحلیل را زمینه‎ساز تعالی جامعه دانست و افزود: باید بستر فراهم شود تا مطبوعات بدون ترس، مشکلات و معضلات جامعه را بیان کرده و عملکرد مسئولان را به نقد بکشند.

وی از مسئولان هم خواست اگر جایی نقد دلسوزانه و منصفانه از آنان صورت گرفت، با سعه صدر بپذیرند.

رئیس کل دادگستری گلستان فاصله بین نقد منصفانه و تخریب را به اندازه یک تار مو عنوان کرد و گفت: انتظار ما از اصحاب رسانه این است که در این بخش مراقب باشند نقد به یک ضد ارزش تبدیل نشود.

فاضلیان با اشاره به نقش نظارتی مطبوعات گفت: هر جا مطبوعات، برنامه‎ها و اقدامات مسئولان را دنبال کردند و منصفانه به تصویر کشیدند، کمتر شاهد فساد و بزه در آن بخش‎ها بوده‎ایم.

انتظار ما از فعالان عرصه مطبوعات، التزام به قانون است

وی با تاکید بر اینکه انتظار ما از فعالان عرصه مطبوعات، التزام به قانون است، افزود: ما معتقدیم اگر حرمت‌ها و ارزش‌ها حفظ شود کمتر در این بخش با مشکل مواجه خواهیم شد.

انتهای پیام/2307/ک/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول