اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با دادگستری کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت

اجرای طرح آموزش پیشگیری از وقوع جرم در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

بر اساس تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با دادگستری کهگیلویه و بویراحمد طرح آموزش پیشگیری از وقوع جرم در مدارس استان اجرا می‌شود.

اجرای طرح آموزش پیشگیری از وقوع جرم در مدارس کهگیلویه و بویراحمد

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، ظهر امروز در مراسمی طرح آموزش پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی که در دبیرستان پسرانه شاهد یاسوج برگزار شد.

هادی زارع‌پور اظهار کرد: با توجه به این‌که هدف بیشترین آسیب‌های اجتماعی نوجوانان و جوانان هستند که در اختیار آموزش و پرورش هستند بر اساس تفاهم‌نامه با دادگستری طرح آگاهی‌بخشی جهت پیشگیری اجرا می‌شود.

مدیر‌کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای این طرح علاوه بر آشنایی دانش‌آموزان، خانواده‌ها به عنوان اصلی‌ترین کانون تربیت از راه‌های شناسایی و پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ها آگاهی یافته و بتوانیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم.

وی عنوان کرد: در این طرح قضات دادگستری در مدارس حضور یافته و دانش‌آموزان را نسبت به راه‌های پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌ها آشنا می‌کنند. اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها، تجهیز پلیس برای مقابله با باندهای مخوف و بزهکاری در جامعه و هماهنگی در بخش‌های عمومی و اختصاصی نیز از بسترهای پیشگیری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان افزود: این طرح در تمامی مدارس دوره متوسطه و با حضور قضات در مدارس اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان در این مراسم نیز اظهار کرد: اولویت اصلی دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است که استناد قرآنی دارد. اجرای این طرح مستلزم همت و تلاش فرا سازمانی و وحدت در اجرا توسط مردم و مسئولان همراه با قوه قضاییه است.

حمیدرضا جمادی افزود: نقش اساسی را در این زمینه مردم و به ویژه آموزش دیده‌ها اجرا می‌کنند و فراگیری آموزش‌ها توسط دانش‌آموزان بستری برای انتقال به خانواده‌ها است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح بر اساس هماهنگی انجام شده قضات دادگستری در برنامه مدارس حضور یافته و کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند.

وی عنوان کرد: فراگیری قدرت نه گفتن، افزایش و توسعه تحمل و انتخاب دوست از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در پیشگیری از آسیب‌ها است.

انتهای پیام/82009/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول