اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه:

حوزه پرورشی یکی از حوزه‌های فعال در امر تعلیم و تربیت است

معاون پرورشی آموزش و پرورش کهگیلویه گفت: حوزه پرورشی یکی از حوزه‌های فعال در امر تعلیم و تربیت است.

حوزه پرورشی یکی از حوزه‌های فعال در امر تعلیم و تربیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، صبح امروز گردهمایی معاونین و مربیان پرورشی جهت توجیه و تشریح دستورالعمل‌های تربیتی و پرورشی در سال تحصیلی 93-92 در کانون تربیتی شهید باهنر شهر دهدشت برگزار شد.

در این گردهمایی که حدود 120 نفر از مربیان پرورشی حضور داشتند، سیدمصطفی بهدارپور ضمن تقدیر و تشکر از عوامل اجرایی، حوزه پرورشی را یکی از حوزه‌های فعال در امر تعلیم و تربیت دانست.

معاون پرورشی و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش کهگیلویه اظهار کرد: مربیان تربیتی یقین داشته باشند که مهم‌ترین کار را انجام می‌دهند و شغل آن‌ها باارزش‌ترین و دشوارترین شغل‌ها است و در راه رسیدن به اهداف عالیه که همان رسیدن به تربیت صحیح فراگیران است باید برنامه‌ریزی صحیح و مؤثری صورت پذیرد، تا اینکه بتوان مخاطبان را به طور دقیق شناخت و این امر مستلزم همت و تلاش همه جانبه مدیران و معاونین و مربیان است.

وی افزود: اکنون که ما در جامعه اسلامی زندگی می‌کنیم، فرهنگ جامعه هم اقتضا می‌کند تا اینکه افرادی سالم و مثمرثمر تحویل جامعه دهیم، همه ما به خصوص مربیان تربیتی مسئولیت سنگین‌تری بر عهده دارند و تربیت این نسل نوپای انقلابی در مرحله اول بر عهده خانواده و مربیان تربیتی است.

این مسئول اضافه کرد: چنانچه دانش‌آموزان در مدرسه خانه دوم خود خوب فرا گرفتن و خوب برخورد کردن را یاد گیرند، سال‌های سال می‌توانند در جامعه به عنوان الگو و نمونه مطرح شوند.

 معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش به جمع‌بندی نقطه نظرات و پیشنهادها پرداخت و اهمیت و اهداف آموزش و پرورش در دوره‌های مختلف تحصیلی را مهم ارزیابی کرد.

بهدارپور گفت: مهم‌ترین اهدافی که در حوزه تربیتی می‌توان به آن‌ها اشاره کرد، اهداف اعتقادی، اجتماعی، زیستی، سیاسی و اقتصادی است که در سایه وجودی هر یک از آن‌ها می‌توان افرادی مثمر ثمر تحویل جامعه داد.

وی مواردی مانند شناخت خدای یگانه، تمسک به اولیای الهی، اعتقاد به معاد و روز قیامت، بر پایی امر به معروف و نهی از منکر، ادای احترام به بزرگان و قرائت قرآن و خواندن نماز و گرفتن روزه، آشنایی با حلال و حرام، شناخت زمان‌ها و مکان‌های مقدس در زمره اهداف اعتقادی دانست.

این مسئول وظیفه شناسی در مقابل خانواده، دوستان، همسایگان و رعایت حقوق دیگران، همکاری و همیاری، خدمت‌رسانی و تلاش همه جانبه جهت به دست آوردن حقوق فردی و قناعت را در زمره اهداف اجتماعی ذکر کرد و ابراز داشت: استفاده صحیح از حواس خود و رعایت بهداشت فردی و اجتماعی، حفظ محیط زیست و توجه به اهمیت و مصونیت در برابر امراض در زمره اهداف زیستی و احترام به پرچم و نظام جمهوری اسلامی، آشنایی با زندگی بزرگان انقلاب، درک و توجه به اهمیت استقلال و آزادی در پیشرفت جامعه، علاقه مندی به ولایت‌فقیه و رعایت حقوق مسلمانان و آشنایی با وحدت و امنیت ملی از اهداف سیاسی است.

وی همچنین تصریح کرد: کار کردن و احترام به افرادی که کار مفید انجام می‌دهند، کوشا بودن در حفظ اموال عمومی، شناسایی مشاغل موجود در محیط زندگی، علاقه به تولیدات داخلی نیز از اهداف اقتصادی است که در اهداف کلی آموزش و پرورش نهفته است و وظیفه اساسی فرد تعلیم دهنده است که به آن‌ها توجه خاص نشان دهد.

بهدارپور در ادامه سخنان خود به خصوصیات معلم و مربی اشاره کرد و با ذکر آیات و احادیثی از معصومین (ع) موضوع را مورد بررسی قرارداد و به مواردی از جمله حسن خلق، امانتداری، سنت‌شکنی و سنت پذیری، آشنا بودن به فنون کلاس‌داری، آراستگی ظاهری، سعه صدر، اخلاص، توجه به تفاوت‌های فردی، احترام به دیگران و مراعات شخصیت دیگران، حفظ ابهت و قداست و شخصیت معلمی اشاره کرد.

این مسئول در آموزش و پرورش دهدشت یادآور شد: این گونه موارد از جمله خصوصیات یک معلم خوب و آگاه است که امید می‌رود متولیان تعلیم و تربیت به این گونه موارد توجه خاص داشته باشند تا در سایه تعلیم و تربیت صحیح و اساسی شاهد شکوفایی اندیشه‌ها و دیدگاه‌ها و جامعه‌ای سالم و شکوفا با فرزندانی نخبه و کاردان باشیم و بیش از پیش بتوانیم در میان جوامع به مملکت و افتخارات خود ببالیم.

انتهای پیام/82002/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول