اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان خبر داد

یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای ساخت درب‌های ساخت درب‌های حرم امامین عسکریین (ع)

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان از ساخت 6 درب از حرم عسکریین (ع) در خوزستان خبر داد و گفت: هزینه ساخت درب‌های حرم امامین عسگریین (ع) یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌باشد که توسط مردم خوزستان تأمین خواهد شد.

یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای ساخت درب‌های ساخت درب‌های حرم امامین عسکریین (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز سیدمحمود موسوی عصر امروز در مراسم نخستین کارگاه ساخت درب‌های حرم امامین عسگریین (ع) اظهار داشت: ساخت درب‌های حرم امامین عسکریین (ع) فرصتی است که به خوزستان داده شده لذا باید نهایت استفاده را از آن برد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان با بیان اینکه راهبرد ستاد بازسازی عتبات عالیات مرمت، توسعه، بازسازی و پشتیبانی از عتبات مقدسه است، افزود: متأسفانه سال‌های گذشته نامی از استان خوزستان در ساخت و باسازی عتبات عالیات نبود اما اکنون در ساخت تمامی حرم‌ها حضور فعالی داریم و کمک‌های قابل توجهی به صورت نقدی و غیر نقدی به ستاد عالیات عتبات واریز می‌شود.

وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 100 نفر نیروی متخصص برای ساخت و باسازی عتبات عالیات به کشور عراق اعزام کرده‌ایم؛ همچنین صدها نفر پشت صف هستند تا اعزام شوند.

موسوی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از کار سنگ‌فرش بین‌الحرمین بر عهده بناهای خوزستانی است، گفت: آنچه شما مردم خوزستان به عنوان کمک به ستاد عتبات عالیات واریز می‌کنید در واقع هزینه نبوده بلکه پس‌انداز و یک نوع سرمایه‌گذاری است.

وی عنوان کرد:‌ استان خوزستان بیش از 3 هزار تن سیمان برای ساخت حرم امامین عسکریین (ع) و بیش از هزار تن میلگرد برای ساخت صحن حرم حضرت زهرا (سیم) به کشور عراق صادر کرده است؛ همچنین آب تصفیه حرم امامین عسکریین (ع) از شهرستان دزفول تأمین می‌شود.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان گفت:‌ با توجه به عملکرد ستاد عتبات عالیات استان، آمادگی سنگ فرش  کردن حرم حضرت ابوالفضل (ع) و نیز ساخت و توسعه صحن حرم حضرت زینب (س)‌ را داریم.

موسوی به پروژه ساخت ایوان طلا حرم امامین عسکریین (ع) که از سال 90 توسط خوزستان شروع شده است اشاره کرد و گفت: در حال حاضر این پروژه با 70 درصد پیشرفت فیزیکی روبه‌رو است و تاکنون بیش از 8 میلیارد تومان پول و طلا برای ساخت این پروژه به حساب عتبات عالیات واریز شده است.

وی افزود: کل هزینه در نظر گرفته شده برای پروژه ایوان طلا 12 میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان امسال به اتمام برسد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان عنوان کرد:‌ هزینه ساخت درب‌های حرم امامین عسکریین (ع) یک میلیارد و 500 میلیون تومان می‌باشد که توسط مردم خوزستان تأمین خواهد شد.

موسوی با اشاره به اینکه ساخت درب‌های حرم امامین عسکریین استارتی برای ساخت درب‌ حرم‌های دیگر توسط خوزستان است، گفت:‌ کار ساخت 6 درب حرم امامین عسکریین (ع) در شهرستان‌های اهواز، آبادان، اندیمشک و امیدیه صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/72015/ت30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول