اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ وزیر کشور در مراسم تودیع‌ و معارفه استاندار کردستان:

مدیر بومی جامع‌الشرایط برای استانداری کردستان نیافتم

وزیر کشور گفت: تلاش زیادی برای انتخاب استاندار بومی برای کردستان داشتم، اما به فردی بومی نرسیدم که بتواند ویژگی‌های کامل اجرایی و تجربه لازم برای حرکت عظیم دولت در مسیر خود را داشته باشد.

مدیر بومی جامع‌الشرایط برای استانداری کردستان نیافتم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالرضا رحمانی‌فضلی صبح امروز در مراسم تودیع استاندار سابق کردستان و معرفی استاندار جدید این استان اظهار کرد: در اوج تهدیدات و تحریم‌ها و در شرایطی که دشمن فکر می‌کرد ایران را به انزوا درآورده است، مردم با حضور خود در انتخابات یک بار دیگر نشان دادند تحلیل‌های آنها اشتباه است.

وی افزود: ملت ایران نشان داد بصیرت و درک شرایط بین‌الملل و علاقه‌مندی به نظام و ارزش‌های دینی را دارد و مصمم و قادر است در ادامه مسیر شهدا حرکت کند.

وزیر کشور تصریح کرد: آقای روحانی تشکیلات و حزب سیاسی خاصی نداشت و مردم به شکل خودجوش در قالب ستادها آن هم در فضایی که امکان انتخاب، وی حداقل بود به عنوان رئیس‌جمهور برگزیده شد و این مهم ثابت کرد هر زمان ملت اراده برای حرکت در مسیر حق داشته باشد، خداوند کمک می‌کند.

رحمانی‌فضلی با بیان اینکه پایه‌های انقلاب بر دوش مردم است تصریح کرد: تقسیم‌بندی‌ها در ذات انقلاب و مجموعه آنها پازل انقلاب را شکل می‌دهند و نشان داده‌ایم در عین کثرت وحدت و در عین وحدت کثرت داریم.

وی افزود: اسلام نوعی چسبندگی در کلیت جامعه ایجاد کرده و بخش‌های مختلف را به گونه‌ای به هم پیوند داده است که امکان جدایی و انشقاق در جامعه وجود ندارد.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه ایران الگوی واقعی حکومت اسلامی را ارائه کرده است گفت: دین ما منادی عدالتی است که مبتنی بر وحدانیت باشد.

رحمانی‌فضلی با اشاره به اینکه در عرصه جهانی وارد رقابت بین‌المللی شدیم تصریح کرد: با استفاده از اصالت وجودی خود نباید اجازه دهیم در برابر تحریم‌ها خدشه‌ای به ما وارد شود و همه مشکلات کشور را حل خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مناطقی از کشور دارای اهمیت استراتژیک است، کردستان را یکی از این نقاط دانست و گفت: این استان در طول تاریخ ثابت کرده است عضو پیوسته به تمامیت ایران است و در برابر تمامی هجمه‌ها ایستاده است.

وزیر کشور افزود: مقام معظم رهبری از قوم و فرهنگ مردم کردستان تعریف کرده و این به دلیل ریشه عمیقی است که مردم این استان در آب و خاک کشور ایران و در قلوب مردم میهنمان دارند.

رحمانی‌فضلی افزود: کردها در این منطقه از کشور باید جلودار تحرک و فعالیت و توسعه کلی ایران باشند و امروز که دولت قصد نهادینه‌سازی گفتمان عدالت را دارد، باید قدر این فرصت دانسته و امنیت به صورت جامع و پایدار با توسعه و رشد اقتصادی و همگانی کردن رفاه و جذب گردشگران و سرمایه‌ها انجام شود.

وی تصریح کرد: باید حوزه تمدنی فرهنگی کردستان در ایران توسط رسانه‌ها توزیع شود و همه مردم ایران از آداب و رسوم و فرهنگ ملت کردستان با خبر و با آن آشنا شوند.

وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: من تلاش زیادی برای انتخاب استاندار بومی برای کردستان داشتم، اما شهادت می‌دهم به فردی بومی نرسیدم که بتواند ویژگی‌های کامل اجرایی و تجربه لازم برای حرکت عظیم دولت در مسیر خود را داشته باشد.

انتهای پیام/79012/س40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول