اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی رودسر خبر داد

واکسیناسیون 27 هزار رأس دام در رودسر

رئیس شبکه دامپزشکی رودسر از آغاز مرحله دوم واکسیناسیون بالغ بر 27 هزار رأس دام علیه تب برفکی در این شهرستان خبر داد.

واکسیناسیون 27 هزار رأس دام در رودسر

حمید سرهندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودسر با بیان اینکه طرح واکسیناسیون دام علیه تب برفکی رایگان است، اظهار کرد: این طرح همزمان با سراسر کشور از 15 آذر جاری آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه می‌یابد.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود که در این مدت بالغ بر 27 هزار رأس گاو و گوساله علیه این بیماری واکسینه شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه تب برفکی یک بیماری ویروسی است، تصریح کرد: آلوده شدن دام به این ویروس موجب کاهش تولید شیر و گوشت و هزینه‌های درمانی سنگین در دام می‌شود.

وی از مشارکت 25 نفر از عوامل اجرایی شامل تکنسین و دامپزشک در این طرح خبر داد و خاطرنشان کرد: این فعالیت توسط بخش دولتی و پنج مرکز مایه‌کوبی بخش خصوصی در مناطق جلگه‌ای و کوهستانی به‌ویژه در مناطق اشکورات انجام می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی رودسر با اشاره به اینکه شهرستان رودسر دارای 40 هزار رأس گاو و گوساله است، متذکر شد: این طرح در راستای توسعه خدمات بهداشتی دامپزشکی و برای کاهش بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اجرا می‌شود.

وی از دامداران شهرستان رودسر خواست تا با ماموران شبکه دامپزشکی همکاری‌های لازم را داشته باشند.

سرهندی از کشف و ضبط یک لاشه غیرمجاز به وزن 150 کیلوگرم در رودسر خبر داد و اظهار کرد: این لاشه در خارج از کشتارگاه ذبح شده و بدون مهر و تایید دامپزشکی بود.

به گفته وی، این لاشه غیرمجاز توسط بازرسان شبکه دامپزشکی از یک مرکز فرآورده‌های دامی کشف و ضبط شد.

این مسئول کشف و ضبط 20 کیلوگرم مرغ بسته‌بندی تاریخ گذشته در رودسر را از اقدام‌های شبکه دامپزشکی ذکر کرد و گفت: از شهروندان درخواست می‌شود که حتماً در زمان خرید به تاریخ مصرف بسته‌بندی توجه کنند و در صورت تخلف با شماره تلفن 6230071-0142 و تلفن گویای 1512 تماس بگیرند.

سرهندی، یکی از فعالیت‌های مهم شبکه دامپزشکی را در راستای ارتقای بهداشت عمومی و کنترل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی دانست و متذکر شد: این کنترل در تمام مراحل پرورش و کشتار دام و مرحله عرضه و مصرف فرآورده‌های دامی با نظارت و اقدام‌های بهداشتی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/84002/ر30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول