اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد قائمشهر:

دانشگاه‌ها از حضور نیروی انتظامی در محیط دانشگاهی استقبال کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر گفت: دانشگاه‌ها از حضور نیروی انتظامی در محیط دانشگاهی استقبال کنند.

دانشگاه‌ها از حضور نیروی انتظامی در محیط دانشگاهی استقبال کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، محمدرضا باقرزاده شامگاه یکشنبه در دیدار فرمانده انتظامی قائمشهر با دانشگاهیان دانشگاه آزاد این شهر که به مناسبت روز دانشجو انجام شد با بیان اینکه نخستین دانشگاه‌های کشور با تأسی از تفکرات غربی پایه‌ریزی شد اظهار داشت: این تفکر غربی که «باید برای پیشرفت علم و فرهنگ فرنگی شد» دانشگاه را در ایران بنیان نهاد اما بعدها با رهنمودهای امام خمینی(ره) و نقش موثر دانشجویان مومن و انقلابی توانستیم دانشگاهی انقلابی داشته باشیم.

وی با اشاره به نظرات امام(ره) بیان داشت: دانشگاهی که مراقبت شود می‌تواند مبدأ تحول باشد و اگر نتوان از آن صیانت کرد ممکن است منشاء بروز بحران و مشکل برای جامعه شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر با بیان اینکه هم‌اکنون حدود 25 هزار دانشجو در مازندران در حال تحصیل هستند و تقریبا هشت درصد جمعیت استان را در بر می‌گیرند تاکید کرد: این درصد نشان دهنده ضرورت مراقبت ویژه است و نیروی انتظامی در این بین به عنوان ضابط قضایی وظیفه خطیری برعهده دارد.

باقرزاده نیروی انتظامی را حافظ هنجارهای اجتماعی دانست و افزود: دانشگاه‌ها باید تلاش کنند تا نگرانی‌های اجتماعی نیروی انتظامی کمتر شود.

وی گفت: نیروی انتظامی یک نیروی علمی است که با مسائل به صورت دانش پایه برخورد می‌کند و لذا وقتی نیروی انتظامی علمی می‌شود پیوند آن با دانشگاه نیز قوی‌تر می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر حضور نیروی انتظامی را در محیط دانشگاه‌ها بسیار موثر خواند و افزود: دانشگاه‌ها باید از این امر استقبال کنند.

باقرزاده اذعان داشت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قائمشهر خود را بازوی نظری نیروی انتظامی می‌داند و آمادگی خود را برای برگزاری سمینارها و همایش‌های ملی و منطقه‌ای اعلام می‌دارد.

وی در پایان از نیروی انتظامی خواست دانشجو را به عنوان یک فرد صاحب فکر محتاج پشتیبانی بداند و با نگاهی پدرانه دانشجویان را زیر پوشش خود قرار دهد.

انتهای پیام/86008/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول