اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در خلخال

شام غریبان حضرت رقیه (س) برگزار شد

با حضور جمعی از عاشقان ولایت و امامت شام غریبان حضرت رقیه (س) در مسجد صاحب‌الزمان شهر خلخال برگزار شد.

شام غریبان حضرت رقیه (س) برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی هاشمی یکشنبه‌شب در مراسم شام غریبان حضرت رقیه(س) که با حضور جمعی از عاشقان ولایت و امامت در مسجد صاحب‌الزمان شهر خلخال برگزار شد، حضرت رقیه(س) را اسوه و الگوی صبوری و عشق به ولایت عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به خصوصیات بارز اخلاقی و تربیتی امام حسین (ع) گفت: خانواده‌ها نقش سنگینی در تربیت فرزندان دارند و نباید در این کار کوتاهی کنند.

مسئول عقیدتی سیاسی انتظامی خلخال با اشاره به حق اولاد بر پدر و مادر، گفت: نامگذاری خوب و تربیت خوب و تعلیم قرآن از عمده حقوق اولاد بر پدر و مادر و والدین است که حضرت رقیه (س) با داشتن ویژگی های خاص تربیتی و اخلاقی الگوی بی نظیر برای کودکان و اطفال جامعه اسلامی ماست.

هاشمی با اشاره به نقش سنگین پدر و مادر در تربیت اولاد گفت: اگر در سنین طفولیت تربیت صحیح اسلامی و دینی از سوی والدین بر روی کودک اعمال شود کودک پس از طی مراحل کودکی و رسیدن به مراحل نوجوانی و جوانی دنبال الگوهای غربی و سبک‌های غلط نخواهد رفت و سیره واقعی خود را طی خواهد کرد.

وی به حادثه غم انگیز عاشورا در سال 61 هجری قمری اشاره کرد و گفت: در عصر کنونی هیچ نهضتی نتوانسته است مثل عاشورا در بین مردم ماندگار و ابدی شود و تنها عاشورا و فرهنگ متعالی نهضت امام حسین (ع) است که به چشم می خورد.

مسئول عقیدتی سیاسی انتظامی خلخال افزود: به روایتی بعد از 25 روز پس از حادثه خونبار کربلا حضرت رقیه (س) به شهادت رسیدند که مسلمین در سوگ این یادگار کربلا هنوز اشک ماتم بر چشم دارند.

این مسئول اذعان داشت: از پیامبر اسلام (ص) روایت است که نور پنج تن قبل از خلقت زمین و آسمان و پیش از آفرینش موجودات به صورت نور خاص در مرحله نورانیت خویش بوده و نورانیت وجود مبارکشان در عرش و کرانه‌ های عرش و اطراف آن را به صورت جلوه‌های خاص جلوه گری می کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مراسم معنوی که در مسجد صاحب الزمان (عج) شهرستان خلخال با استقبال بی نظیر هیات مذهبی شهرستان خلخال و اهالی ولایی خلخال روبرو شد عزاداران و دل‌دادگان نهضت حسینی به سوگواری پرداختند. همچنین در این مراسم از حاضرین با احسان و نذری و غذای گرم پذیرایی شد.

انتهای پیام/62008/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول