اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

شهادت حضرت رقیه (س) توطئه‌های دشمن را بر ملا کرد

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: شهادت حضرت رقیه (س) سبب شد چهره پلید دشمن شناخته شود و توطئه‌هایی که علیه قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) کرده بودند، بر ملا شود و مردم اطلاعات مناسبی به دست آورند.

شهادت حضرت رقیه (س) توطئه‌های دشمن را بر ملا کرد

حجت‌الاسلام جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه (س) اظهار داشت: درباره سن حضرت رقیه (س) اختلاف نظر وجود دارد ولی در اصل اتفاقات اختلافی نیست.

وی با بیان اینکه چند مطلب اوج مصیبت و مظلومیت امام حسین (ع) را به اثبات می‌رساند، گفت: شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) و حضرت رقیه (س) یکی از این موارد است که اوج قساوت قلب دشمن نسبت به این 2 کودک را نشان داد.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: دشمن اوج جنایت را در حق دختر امام حسین (ع) مرتکب شد و حتی سر اباعبدالله‌الحسین (ع) را در برابر این دختر قرار داد و این امر نشان‌دهنده اوج قساوت قلب و دور بودن از انسانیت دشمنان اهل‌بیت (ع) است.

وی یادآور شد:‌ بحث مظلومیت امام حسین (ع) به وسیله حضرت رقیه (س) به اثبات رسید، خطبه‌های حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) از موارد دیگری است که سبب افشاگری چهره دشمن شد.

عظیمی عنوان کرد: شهادت حضرت رقیه (س) مردم را از خواب غفلت بیدار کرد و نشان داد که دشمنان حتی به بچه‌ای رحم نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: صرفاً با نوشتن و سخنرانی نمی‌توان حقیقت عاشورا را به دیگران فهماند بنابراین شهادت حضرت رقیه (س) سبب شد تا موجی بر مردم ایجاد شود تا علت شهادت را تحقیق کنند.

مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به آثار دیگر شهادت حضرت رقیه (س) گفت: شهادت این کودک سبب شد چهره پلید دشمن شناخته شود و توطئه‌هایی که علیه قیام اباعبدالله‌الحسین (ع) کرده بودند، بر ملا شود و مردم اطلاعات مناسبی به دست آورند.

وی یادآور شد: شهادت حضرت رقیه (س) موجی در شهر شام ایجاد کرد تا مردم از خواب غفلت بیدار شوند و حقانیت قیام امام حسین (ع) اثبات شود و سازش‌ناپذیری، تسلیم نشدن امام حسین (ع) در برابر دشمن از طرفی دیگر و شناسایی چهره خون آشام دشمنان اهل‌بیت (ع) از نتایج دیگر این رویداد بود.

عظیمی عنوان کرد: حس تحقیق و تفحص با شهادت حضرت رقیه(س) افزایش پیدا کرد تا مردم بتوانند به حقایق قیام عاشورا نزدیک‌تر شوند. 

انتهای پیام/78003/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول