اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

نایب رئیس شورای ملی حقوق بشر مصر در گفت‌وگو با فارس:

«ماندلا» مخالف سیاست‌های نژادپرستانه رژیم‌صهیونیستی بود

نایب رئیس شورای ملی حقوق بشر مصر با اشاره به اینکه ماندلا مخالف سیاست‌های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌ها بود، یادآور شد وی در راستای ایجاد صلح،‌ دموکراسی و منافع ملی گام برمی‌داشت.

«ماندلا» مخالف سیاست‌های نژادپرستانه رژیم‌صهیونیستی بود

«عبدالغفار شکر» نائب رئیس شورای ملی حقوق بشر مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره با بیان اینکه «نلسون ماندلا» مخالف افکار نژادپرستانه صهیونیست‌ها بود، افزود: تأکید کرد که ماندلا زندگی خود را در راه برابری میان شهروندان هزینه کرد و همواره در حافظه تاریخ زنده خواهد ماند، اگر او نبود سیطره آپارتاید بر آفریقای جنوبی ادامه پیدا می‌کرد.

این رهبر برجسته جبهه نجات ملی مصر با بیان اینکه «نلسون ماندلا» با همه انواع نژاد پرستی در کشورش مبارزه کرد، افزود:‌ ماندلا مخالف هر گونه نژادپرستی در همه کشورهای جهان بود. همانطور که مخالف سیاست‌های نژاد پرستانه رژیم صهیونیستی و صهیونیست‌ها بود، او در راستای ایجاد صلح،‌ دموکراسی و منافع ملی گام بر می‌داشت.

شکر با اشاره به ارسال پیام‌های تسلیت کشورهای غربی به مناسبت درگذشت نلسون ماندلا، گفت: این امر بیانگر اعتراف غربی‌ها به این موضوع است که این مرد، بزرگترین شخصیت قاره آفریقاست و چشم پوشی از موضوع درگذشت وی ممکن است انتقادات بسیاری را برای آنها به دنبال داشته باشد لذا ارسال پیام‌های تسلیت به صورت روتین و تکراری صورت گرفت زیرا بسیاری از کشورهای غربی در تعامل با انسان و همچنین در سیاست‌هایشان نژاد پرستانه رفتار می‌کنند. برای نمونه نژاد پرستی آشکاری در رویکرد آمریکایی‌ها در قبال رژیم صهیونیستی مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ماندلا همواره به عنوان نماد جانفشانی و مبارزه به منظور دستیابی به استقلال در حافظه تاریخ خواهد ماند، افزود: این شخصیت الهام بخش ملت‌های مستضعف برای اصرار بر حق و مبارزه تا تحقق کرامت و آزادی خواهد ماند.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول