اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

شهادت حضرت رقیه (س) اوج قساوت قلب دستگاه حاکم را نمایان کرد

استاد حوزه علمیه قم گفت: مردم با شهادت حضرت رقیه (س) متوجه شدند دستگاه حاکم به اندازه‌ای قساوت قلب دارد که حاضر است به خاطر حکومت دنیا دختر سه ساله را به شهادت برساند.

شهادت حضرت رقیه (س) اوج قساوت قلب دستگاه حاکم را نمایان کرد

عذری حسینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت رقیه(س) اظهار کرد: از طرفی افشاگری حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) و از طرفی دیگر شهادت حضرت رقیه(س) سبب بر ملا شدن چهره دستگاه حاکم آن دوران شد.

وی خاطرنشان کرد: هیچ انسان سالمی سر بریده پدر را در دامن فرزند نمی‌گذارد تا یک‌باره قالب تهی کند بنابراین این نهایت قساوت طرف مقابل است که روح لطیف کودک را جریحه‌دار می‌کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه دستگاه حکومت بنی امیه به ویژه معاویه چهره مثبت از خود نشان داده بودند گفت: مردم شام از همان ابتدا که اسلام را شناختند از ناحیه اسلام معاویه بود ولی به تدریج چهره این دستگاه برملا می‌شد.

وی یادآور شد: معاویه ظاهر اسلام را رعایت می‌کرد ولی در خفا شراب می‌خورد و هرزگی و بی‌بند و باری داشت ولی یزید نتوانست چهره موجهی از خود نشان دهد.

حسینی عنوان داشت:‌ زمانی که کاروان اسرا وارد شام می‌شوند صحنه‌ها و جریانات مختلف اتفاق می‌افتد و مردم شام به تدریج با خبر می‌شوند که این افراد خاندان پیامبر اکرم(ص) هستند.

وی ادامه داد: با روشن شدن این قضیه چهره پلید یزید بر ملا می‌شود و مردم می‌فهمند یزید به اندازه‌ای انسان پلیدی است که برای قدرت و دنیای خود حاضر است جگرگوشه‌های پیامبر را به شهادت برساند و با شهادت حضرت رقیه(س) مردم قساوت قلب یزید را به طور کامل درک کردند. استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: مردم با شهادت حضرت رقیه(س) متوجه شدند دستگاه حاکم به اندازه‌ای قساوت قلب دارد که حاضر است به خاطر حکومت دنیا دختر سه ساله را به شهادت برساند و این امر سبب لرزش پایه‌های حکومت یزید شد.

انتهای پیام/78003/ق20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول