اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رشت خبر داد

تجمع مردمی رشت در اربعین حسینی (ع)

فرماندار رشت از آماده شدن مقدمات تجمع مردمی این شهر در اربعین حسینی (ع) خبر داد.

تجمع مردمی رشت در اربعین حسینی (ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید ولی‌الله عظمتی پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری تجمع مردمی در روز اربعین، اظهار کرد: این مراسم در میدان شهدای ذهاب رشت به صورت مستقیم از شبکه‌های تلویزیونی پخش می‌شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر را از اهداف قیام امام حسین (ع) ذکر کرد و افزود: امر به معروف امام حسین (ع) در حقیقت بشریت را احیا کرد و مسیر الهی را به همگان نشان داد.

این مسئول نهضت حسینی را برای همیشه ماندگار خواند و تصریح کرد: پس از شهادت امام حسین (ع) خون بر شمشیر پیروز شد.

وی گفت: ملت ایران نیز با تأسی از فرهنگ عاشورایی توانسته است در چند دهه اخیر پیروزی‌های زیادی را یکی پس از دیگری کسب کند.

عظمتی با اشاره به اینکه سال گذشته شاهد حضور گسترده مردم در روز اربعین بودیم، ادامه داد: امسال با کمک سپاه و پایگاه‌های مقاومت بسیج و هیئت‌های مذهبی تجمع با شکوهی برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر برگزاری مراسم تجمع اربعین حسینی (ع)خاطرنشان کرد: در هر شرایط جوی این تجمع برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان نیز در مراسم مذکور اظهار کرد: مراسم اربعین امسال باید بهتر از سال گذشته برگزار شود.

حجت‌الاسلام ولی عادلی افزود: اوقاف گیلان در ماه محرم و صفر در تمام بقاع متبرکه برنامه‌های زیادی را اجرا می‌کند و امسال برای سطح شهر و بقاع خواهر امام رضا (ع) و دانای علی نیز برنامه برگزار و در ساعت تجمع تمام مردم به میدان شهدای ذهاب دعوت می‌شوند.

رئیس هیئت رزمندگان اسلام گیلان نیز در نشست مذکور گفت: طبق فرموده امام (ره) محرم و صفر اسلام را زنده نگه داشته است و در این راستا برگزاری چنین تجمعاتی می‌تواند جوشش خون پاک شهیدان کربلا را بعد از 1400 سال به رخ جهانیان بکشد.

حسن حاتمی افزود: برنامه امسال تجمع نیز به سبک سنتی و مانند سال گذشته است و برخی از بخش‌ها را به صورت تخصصی وارد شده‌ایم.

معاون سیمای گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: برای موافقت پخش برنامه در سال گذشته با سختی انجام گرفت و امسال باید باشکوه‌تر از سال گذشته باشد.

مرتضی هواسی، اظهار کرد: صدا و سیمای مرکز گیلان سه ماه جلوتر از محرم برای پوشش برنامه‌های این ماه جلسات متعددی را برگزار کرده که با پخش 11 تجمع عاشورایی در ایام مختلف ماه محرم، گیلان جزو پدیده‌های استانی در صدا و و سیمای کشور محسوب می‌شود.

وی تشکیل کمیته‌های متعدد و آماده بودن صوت و جایگاه تصویر برادران و حضور مردم با لباس متحدالشکل و جلوگیری از ورود علم و تمثال و اشعار غیر مرتبط مداحان و روضه‌خوانی به سبک محلی از دیگر انتظارها در تجمع مذکور است.

انتهای پیام/2300/ر40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول