اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تدبیر اعتدال در قزوین جواب داد

کلید ساختمان سرداران در دستان استانداری بومی و معتدل

مرتضی روزبه سرانجام در میان افراد مطرح شده نبض اجرایی استان قزوین را به دست گرفت و کرسی استانداری را از آن خود کرد.

کلید ساختمان سرداران در دستان استانداری بومی و معتدل

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، بالاخره خبر انتخاب استاندار جدید قزوین با اعلان رسمی از سوی خبرگزاری فارس گوش به گوش میان رجال، چهره‌های مطرح و تأثیرگذار و اقشار مختلف و بسیاری از شهروندان در شهرهای استان چرخید و انتصاب مرتضی روزبه برای سکانداری ساختمان سرداران از ساعات پایانی سه‌شنبه داغ‌ترین خبر محافل و کانون‌های سیاسی استان قرار گرفت.

اکنون با گذشت بیش از 100 روز از آغاز دولت جدید حجت‌الاسلام روحانی و ترسیم نگاه تدبیرگونه و همراه با امید روح این جریان بالاخره فضای سیاسی استان قزوین را در سطح نخستین مقام اجرایی ارشد استان قزوین در برگرفت و استاندار اصولگرا و معتدل از میان گزینه‌های ده‌گانه مطرح شده به مردم استان قزوین معرفی شد.

بر این اساس استاندار جدید استان قزوین در حال حاضر با حضور در محل نهاد ریاست جمهوری در حال سپری کردن مراحل پایانی برای پذیرش و تأیید نهایی حکم انتصاب استانداری قزوین قرار داشته و بنا بر اذعان رئیس مجمع نمایندگان استان اعلام رسمی خبر انتخاب و انتصاب مرتضی روزبه استاندار جدید با تصویب نهایی اعضای کابینه یازدهم شامل ریاست محترم جمهور و وزرای دیگر عضو صورت گرفت.

انتخاب استاندار جدید برای سکانداری مقام ارشد اجرایی در استان قزوین در حالی رسما اعلام شد که طیف و گرایش‌های موسوم به افراط طلبان بنا بر آنچه در خبر فارس به آن استناد شده است از حدود 5 هفته تا دو ماه گذشته با هدف تشتت آرای سیاسیون و تنظیم گرایشات محلی به دنبال رخنه در کابینه دولت به منظور معرفی فردی از وابستگان و نزدیکان جریان فتنه سال 88 بودند.

طیف خاصی از افراد در استان به ویژه در شهر قزوین که با تحرکات 100 روزه مصداق افراط و سهم‌خواهی در استان بوده‌اند با بهره‌گیری و استناد به برخی از گفته‌های ناصحیح و تأیید نشده از سوی بستگان به کابینه و شخص رئیس جمهور نظر آرای خاص و عام استان نسبت به گزینه نهایی هفتمین استاندار جدید را معطوف به گزینه مورد نظر کرده و برخی باور این مهم را تأیید شده می‌دانستند.

خبرگزاری فارس قزوین از حدود دو ماه گذشته با پی بردن به تحرک شیطنت‌آمیز طیف‌های خاص افراطی که خود را جدا از کابینه اعتدال نمی‌دانند! نسبت به بررسی و تحلیل جریانات و مسایل مرتبط با نحوه و اشخاص خاص مطرح شده بومی و غیربومی برای سکان‌داری ساختمان سرداران به منظور تنویر افکار عمومی که تشنه دریافت اخبار سیاسی هستند به اقدامات پیشگیرانه دست زده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در همین خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تقدیر از انتخاب هوشمندانه ریاست جمهور در گزینش نیروی وفادار و اعتدال‌گرای بومی برای استانداری قزوین افزود: انتظار می‌رود تا استاندار جدید در تعامل با نیروهای مختلف استان در راستای توسعه و صعود استان به شاخص‌های شکوفایی و افتخار تلاش کند.

روح‌الله عباسپور همچنین توصیه کرد که استاندار جدید مشی اعتدال را حفظ و برای تداوم مسیر خدمت و آبادانی عاملی مهم و تأثیرگذار واقع شود.

رویکرد رجال مطرح و مهره‌های سوخته از اقلیت اصلاح‌طلبان افراطی استان با هدف برد صد درصد در میدان انتخاب جدیدترین سکان‌دار صندلی ریاست اجرایی استان قزوین بر طبق موثق‌ترین گزارشات ایجاد تردید میان نیروهای ارزشی با تأکید بر رویکرد خارج از اعتدال دولت دکتر روحانی بوده است.

اما آنچه با استارت جناح افراطی در باب استانداری قزوین از نیمه دوم سال جاری تشدید شد چهارشنبه به سنگ خورد.

انتخاب گزینه اعتدال‌گرای 52 ساله که سابقه شرکت در دفاع مقدس و پس از آن شفاف‌سازی و موضع‌گیری قاطع و بدون تردید با اصحاب مخالف و معاند نظام اسلامی دارد نه تنها خواست و نیت طیف افراطی نبوده بلکه مرتضی روزبه میان رجال سرشناس استانی، چهره‌های پیشکسوت و نیروهای مختلف به عنوان نیروی وابسته به جناح اصولگرا شناخته می‌شود.

بر این اساس با توجه به ناموفق بودن برنامه‌ریزی‌ها و قدرت‌نمایی‌های جناح افراطی چنگ‌آویز به بدنه اعتدال استان قزوین به زودی از روزهای نخستین هفته آینده با منش و مشی اعتدال‌گرایی صحیح و مورد اقبال مسیر آبادانی، عمران و پیشرفت را با شتابی افزون‌تر، جهت‌گیری و عمل بسیجی‌وار ادامه داده و سایه اعتدال بر مردم استان نمایان خواهد شد.

کاروان گزینه‌های شکست خورده افراطی‌ها این بار در دولت جدید تدبیر نیز مانند دوره‌های نهم و دهم از صعود به مقام اجرایی استانداری بازمانده و رویکرد شفاف و اصیل اعتدال صحیح و مورد پذیرش به استان قزوین راه پیدا کرد.

مجرای سیاسی‌کاری افراطیون قزوین بر سر ایجاد رابطه برای دست بردن در تصمیم‌گیری‌های استانی دولت بسته شد و مردم استان حاضر در شهرها، روستاها و بخش به بخش استان طعم اعتدال را از ساختمان پاستور چشیدند.

استاندار جدید قزوین به عنوان چهره‌ای سرشناس، اثرگذار در تصمیم‌گیری‌ها و نکته‌بین بیشترین نزدیکی و ارتباط را با جناح ارزشی و اعتدال‌گرایی استان قزوین در کارنامه اجرایی بیش از 20 ساله خویش دارد.

بر همین اساس با توجه به رویکرد اعتدالی تدبیر و امید برای صحنه‌گردانی مقام اجرایی استان قزوین و با توجه به رصد دقیق از تحرک‌های شیطنت‌آمیز برخی از سیاسیون سرشناس از محیط داخلی و خارج استان پیش‌بینی می‌شود که طی ساعات و روزهای آینده سهم‌خواهی جناح‌های وابسته به افراطی‌ها برای باج‌گیری از فرد شماره یک اجرایی مقام استانداری قزوین شکل گرفته و از این رو امواج سیاسی‌کاری سیاسیون مردود فتنه به سوی ساختمان سرداران معطوف شود.

البته پیشینه و کارنامه درخشان و پرثمر استاندار جدید قزوین به عنوان نیروی نزدیک به جریان اصولگرا و راست سنتی استان از آغاز روندی تازه در تحقق افق‌های چشم‌انداز اجرایی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارد و روزبه فردی نیست که زیر بار این فشارها برود.

بر این اساس ارشادها و مدیریت‌های کارآمد آیت‌الله باریک‌بین نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در انسجام‌بخشی بین نیروهای ارزشی و توجه به خواست اعتدالی مردم استان بی‌تردید عامل اصلی و مهم انتخاب استاندار جدید استان قزوین بوده است که از این نظر استاندار آینده‌ای امیدوارکننده‌ با تدبیر در پیش خواهد گرفت.

همچنین آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری نیز همچون آیت‌الله باریک بین با صدور پیامی انتخاب مرتضی روزبه را به عنوان استاندار جدید قزوین تبریک گفت.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در ادامه این پیام اضافه کرد: اینجانب با تقدیر و تشکر از زحمات ارزشمند جناب آقای احمد عجم و خدمات صادقانه به استان، این مسئولیت را به جنابعالی که از عناصر متعهد و علاقه‌مند به نظام ولایی استانمان هستید، تبریک گفته و توفیقات بیشتر حضرتعالی را در خدمت به مردم فهیم و ولایتمدار این خطه از ام‌القرای اسلام مسئلت دارم.

بر پایه این گزارش مرتضی روزبه در سال 1340 در قزوین به دنیا آمد و تحصیلات تکمیلی رشته مدیریت دولتی یکی از دانشگاه‌های استان را دارد.

وی با فرمان امام راحل در سال 58 مبنی بر تأسیس نهاد سپاه پاسداران بین سال‌های 58 تا 59 در قزوین به این نهاد انقلابی پیوست و به عنوان پاسدار در این سمت به خدمت مشغول شد.

روزبه با آغاز ایام هجوم دشمن بعثی به جبهه‌های نبرد جنوب پیوست و همپا با دیگر همرزمان استانی به دفاع از مرزهای اعتقادی کشور پرداخت.

بنابراین گزارش مرتضی روزبه بین سال‌های پایانی جنگ تحمیلی سکان فرمانداری کردستان را در دست گرفت و پاره‌ای نیز پس از آن معاونت سیاسی امنیتی استانداری خوزستان و گیلان به وی سپرده شد.

بنابر اذعان همرزمان مرتضی روزبه در زمان تصدی پست دولتی در استان خوزستان بین سال‌های 72 تا 75 همواره مورد توجه همرزمان قزوینی قرار داشته است و تنگاتنگ‌ترین ارتباطات استاندار جدید قزوین در این ایام با همرزمان دیرینه خود شکل گرفته است.

با رأی هیئت دولت وقت هاشمی رفسنجانی در سال 75 که به تأسیس استانداری قزوین انجامید از استانداری خوزستان جدا و به زادگاه محل تولد خود بازگشت.

معاون اداری مالی استانداری و سپس پست فرمانداری قزوین جزو شاخص‌ترین سمت‌های اجرایی دولتی مرتضی روزبه از زمان ورود به استان بین سال‌های 78 تا اواخر سال 79 بوده است.

مرتضی روزبه در همان سال 79 از سمت‌های اجرایی دولتی به مدت 12 سال تا به امروز کناره گرفته است. همچنین روزبه با شروع هیجان نام‌نویسی انتخابات مجلس هشتم وارد عرصه رقابتی استان شد که رأی نیاورد.

روزبه به زعم کناره‌گیری از سمت‌های رسمی دولتی اما خارج از جامعه فرهنگ و ایثار استان نبود و دامنه ارتباطات خود را با جامعه ایثارگری و همرزمان خود تداوم داده است.

مشاور نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر قزوین و مسئولیت امور فرهنگی مسجد النبی جزو فعالیت‌های دیگر استاندار جدید تا به امروز بوده است.

گفتنی است؛ روزبه 52 ساله به عنوان استاندار جدید قزوین نیروی بومی استان و نزدیک به جریان راست سنتی است که سکان ارشد اجرایی استان را امروز عهده‌دار شد.

انتهای پیام/77005/غ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول