اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت سازمان آتش‌نشانی قرچک صورت گرفت

برگزاری کلاس‌های آموزش آتش‌نشانی در مدارس قرچک

‌کلاس‌های آموزشی سازمان آتش‌نشانی برای مدارس سطح شهرستان قرچک برگزار شد.

برگزاری کلاس‌های آموزش آتش‌نشانی در مدارس قرچک

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران پیش از ظهر امروز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک همچون سال‌های گذشته برای آشنایی دانش‌آموزان با هرگونه خطرات احتمالی کلاس‌های آموزشی را در سطح مدارس آغاز کرد.

محمد مهدی‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قرچک در حاشیه برگزاری کلاس‌های آموزشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی فارس در جنوب استان تهران این کلاس‌های آموزشی را نقطه مثبتی دانست و گفت: این سازمان آمادگی کامل دارد تا در تمامی مدارس شهرستان آموزش اطفای حریق را داشته باشد تا فرزندانمان خدای نکرده در وقوع حوادث احتمالی آشنایی کامل داشته باشند و بتوانند سریعاً با این سازمان تماس بگیرند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما برآنیم که به کودکان بیاموزیم کلمه 125 و نشان سرخ رنگ آن واژه‌ای مقدس است که پرسنل آن در تمام ساعات شبانه‌روز به‌صورت آماده‎باش بوده و حافظ جان و مال آنان خواهند بود.

مهدی‌زاده افزود: چند نکته را باید جدی گرفت که با توجه به بروز سرما و استفاده از بخاری و شومینه باید احتیاط لازم را قبل از نصب داشته که چندین مورد در سال‌های قبل را داشتیم که به خاطر بی‌احتیاطی جان خود را از دست داده و یا راهی بیمارستان شده‌اند چراکه یک لحظه بی‌احتیاطی باعث خسارات سنگینی از جمله جانی و مالی خواهد داشت که پیشگیری از وقوع هر گونه حوادث لازمه هر کاری است که چندین مورد آن را ذکر خواهم کرد.

وی گفت: به هیچ عنوان از لوله بخاری آکاردئونی آلومینیومی استفاده نکنید، داغ نبودن لوله بخاری روشن به منزله زنگ خطر است، برای پیدا کردن نشت گاز از کف صابون یا مایع ظرفشویی استفاده کنید، از قرار دادن مواد قابل اشتعال در مجاورت حرارت خودداری کنید، گرفتن انشعاب از یک شیر برای چند وسیله گازسوز خطرناک و فاجعه بار است، برای خانه و فضاهای کوچک هیچ‌گاه از بخاری بدون دودکش استفاده نکنید، هنگام خرید وسایل گرمایشی و سرمایشی به علایم استانداردهای لازم توجه دقیق داشته باشید، انتهای همه دودکش باید حداقل یک متر از سطح بام و حداقل یک متر از دیوار جانبی بام فاصله داشته و دارای کلاهک مخصوص (به شکل H) باشد، از قرار دادن لوله خروجی بخاری داخل ظرف آب به شدت خودداری کنید.

مهدی‌زاده در پایان تصریح کرد: از مردم خوب و با فرهنگ احتیاط هر چه بیشتر را خواستارم تا با در نظر گرفتن نکات ایمنی که توسط رسانه‌ها انتقال داده می‌شود حتماً رعایت کامل را داشته تا در فصل سرما زندگی گرمی را داشته باشیم.

انتهای پیام/2462/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول