اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سرعین عنوان کرد

سرمایه‌‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی گردشگری در سرعین

فرماندار شهرستان سرعین گفت: در سال‌های اخیر با جلب نظر و حمایت جدی سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در شهر سرعین اتفاق افتاده است.

سرمایه‌‌گذاری 2 هزار میلیارد تومانی گردشگری در سرعین

علی واحد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت خوبی که سرعین در جلب و جذب گردشگران دارد و سالانه بیش از 8 میلیون گردشگر به این شهر وارد می‌شوند و ما تمام همت و برنامه‌ریزی‌هایمان را در سمت و سویی قرار دادیم تا با حضور سرمایه‌گذاران و تامین منابع اعتباری بتوانیم پروژه‌های زیربنایی در حوزه گردشگری را به ثمر برسانیم.

وی از برگزاری سومین جشنواره گردشگری در سرعین خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشنواره بهمن ماه امسال در بخش‌های متنوع و با حضور هنرمندان و خوانندگان ممتاز کشور در ایام شاد و پرخیر و برکت پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر در شهر سرعین برگزار می‌شود تا هموطنان از فرصت پیش آمده برای سفر و گردشگری زمستانی و استفاده از زیبایی‌های سرعین در این فصل از سال بهره بگیرند.

فرماندار شهرستان سرعین یادآور شد: با همکاری شورای شهر و شهرداری سرعین بسته‌های حمایتی از سرمایه‌گذاران تهیه شده است که در این جشنواره ارائه می‌شود تا هموطنانی که تمایل به مشارکت و سرمایه‌گذاری جدی در بخش‌های مختلف نظیر توسعه مراکز اقامتی، پذیرایی، مدرن‌سازی آب‌های گرم دارند و همچنین ساخت مجتمع‌های تجاری - خدماتی و پروژه‌های مرتبط با حوزه گردشگری بتوانند با طیب خاطر و امنیت واقعی ورود پیدا کنند.

واحد با بیان اینکه در همین راستا در سال‌های اخیر در شهر توریستی سرعین به عنوان قطب گردشگری بیش از 2 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است، تاکید کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها عمدتاً مربوط به ساخت مراکز اقامتی، پذیرایی و خدمات بین‌راهی برای گردشگران بوده است.

این مسئول وجود آب‌های گرم متعدد را یک ظرفیت عظیم برای حضور سرمایه‌گذاران توصیف کرد و افزود: برای بهره‌وری بالا در این زمینه ما باید از نیروهای سنتی در مدیریت آب‌های گرم پرهیز کنیم و به مانند کشورهای ایتالیا و ترکیه با ساخت مجتمع‌های مدرن به ویژه آب‌درمانی‌های مجهز به امکانات و تجهیزات مدرن در حوزه درمان بیماری‌های مختلف از این ظرفیت بهره‌برداری‌های لازم را داشته باشیم.

فرماندار شهرستان سرعین به وجود پیست آلوارس به عنوان یکی از مناطق مستعد در جلب و جذب گردشگران به ویژه علاقمندان به اسکی اشاره کرد و گفت: قرار است با همکاری دستگاه‌های ذیربط این پیست و مسیر آن در زمستان امسال باز نگه داشته شود تا گردشگران زمستانی که در جشنواره حضور می‌یابند بتوانند از این منطقه زیبا و تفریحات سالم و ورزشی مناسب استفاده کنند.

واحد تصریح کرد: قرار است هتلداران و صاحبان مراکز پذیرایی و اقامتی در رونق بخشیدن به جشنواره گردشگری زمستانی در سرعین تخفیفات ویژه 20 تا 30 درصد را ارائه کنند که امیدواریم ظرف روزهای آینده برگزاری جشنواره زمستانی در سرعین با همت شورا و شهرداری و سازمان میراث فرهنگی نهایی شده و فضایی فراهم آید تا گردشگران بی‌شماری را حتی بیشتر از سال‌های گذشته در سرعین شاهد باشیم.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل نگاه ویژه استاندار اردبیل به توسعه بخش مشارکت‌های مردمی و سرمایه‌گذاری‌های کلان در این زمینه را یادآور شد و اذعان داشت: استاندار اردبیل توجه جدی به شهر سرعین و حوزه گردشگری و همچنین فراهم کردن بستری برای توسعه مشارکت‌های همگانی و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی به این منطقه دارد که امیدواریم با این نگاه انتظارات و توقعات مردم تامین شود.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول