اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر یزد:

مسئولان توجه بیشتری به بافت قدیم یزد داشته باشند

رئیس شورای اسلامی شهر یزد خواستار توجه بیشتر مسئولان کشوری به مسائل بافت قدیم یزد شد و از استاندار جدید خواست در تقسیم بودجه توجه بیشتری به یزد شود .

مسئولان توجه بیشتری به بافت قدیم یزد داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی شهرداری، مرتضی شایق از استاندار جدید خواست که به بودجه شهر یزد توجه بیشتری داشته باشد تا بتوان از این طریق نسبت به احیای و حفظ بافت قدیم یزد داشت.

وی همچنین از مسئولان کشوری خواست همانگونه که به خشک شدن دریاچه ارومیه توجه دارند به مسائل بافت قدیم یزد هم توجه ویژه داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر یزد با ستودن عملکرد شهرداری در زمینه آسفالت معابر شهری گفت: هزینه آسفالت بسیار بالاست اما در سال 92، شهرداری در این زمینه بسیار خوب عمل کرده است.

شایق با بیان اینکه بنا داریم به سرانه فضای سبز شهر یزد اضافه کنیم اظهار داشت: درختکاری و نگه داری فضای سبز بسیار دشوار است اما امیدواریم بتوانیم در چهار سال آینده دو متر مربع به فضای سبز شهر یزد اضافه کنیم.

وی زیبا سازی و فضای سبز را از مهم‌ترین اقدامات مورد نظر دانست و افزود: طراحی فازهای دیگر در دو پارک بزرگ شهر و کوهستان آغاز شده همچنین پارک بزرگ یک‌هزار و 700 هکتاری که در محدوده بخش مرکزی ایجاد می شود نیز در حال طراحی است.

نماینده مردم در شورای شهر یزد تصویب بودجه شهرداری را یادآور شد و ادامه داد:  بودجه سالجاری شهرداری به میزان بالای 150 میلیارد تومان تصویب شده که 60 درصد آن برای امور عمرانی و 40 درصد آن هم برای امور جاری هزینه می شود.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد تصریح کرد: بر اساس این بودجه عملیات اجرایی چند پروژه شاخص از جمله سه راه حکیمیان، میدان حضرت ابوالفضل(ع) و میدان ابوذر آغاز شده در حالیکه پروژه سه راه حکیمیان 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شایق رسیدگی به امور بهداشتی، فرهنگی ، ورزشی، مذهبی و هماهنگی با مسئولین را از وظایف شوراها دانست و خاطرنشان کرد که ما حلقه بین مردم و مسئولان هستیم و وظایف ما فقط امور مربوط به شهرداریها نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر یزد ورودی های شهر و زیباسازی و مبلمان شهری را از جمله درخواست‌های مردمی دانست و بر رسیدگی به آن تاکید کرد.

انتهای پیام/90004/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول