اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی خبر داد

کشف 30 فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره در تبریز

رئیس پلیس آگاهی استان آذربایجان شرقی از دستگیری یک سارق و کشف 30 فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه کاره در تبریز خبر داد.

کشف 30 فقره سرقت از ساختمان‌های نیمه‌کاره در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، صابر عباس‌زاده صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای از کلانتری 12 تبریز مبنی بر دستگیری سارق به هویت «الف- الف» در حین سرقت از ساختمان در حال احداث شاکی به هویت «ک – ج» پرونده برای رسیدگی به تیم 2 اداره مبارزه با سرقت ارجاع، اقدامات فنی و اطلاعاتی از سوی کارآگاهان آغاز شد.

وی ادامه داد: از متهم دستگیر شده بازجویی‌های علمی و تخصصی معمول که متهم ابتدا منکر انجام هرگونه سرقت بود انجام شد و در تحقیقات مجدد با عنایت به ارائه دلایل و مدارک ناچاراً لب به اعتراف گشود و به 30 فقره سرقت از ساختمان‌های در حال احداث که فاقد نگهبان بودند اعتراف کرد.

این مقام انتظامی افزود: با همکاری متهم کلیه شکات مورد شناسایی و صحنه‌های سرقت مورد بازسازی قرار گرفت و شگرد سارق به این نحو بوده که قبلاً ساختمان‌های در حال احداثی را که فاقد نگهبان بودند در سطح کلانشهر تبریز شناسایی می‌کرد.

عباس‌زاده ادامه داد: سارق در همه موارد به بهانه استعمال مواد مخدر وارد محل می‌شده و اقدام به سرقت اموال شکات می‌کرده است.

وی خاطر نشان کرد: در آسیب‌شناسی این نوع سرقت‌ها عدم گماردن نگهبان از سوی مالکان در ساختمان‌های در حال احداث و اعتیاد شدید متهم به مواد مخدر صنعتی از نکات قابل توجه است.

دستگیری باند سارقان احشام در باسمنج

عباس‌زاده در ادامه گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در پی وصول پرونده‌ای از کلانتری 23 باسمنج به دادخواهی شخصی به هویت «م- ر» مبنی بر سرقت 42 رأس احشام (گوسفند) از روستای «بیرق» باسمنج که کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت این پلیس با تحقیقات جامع از اهالی با هماهنگی مقام قضایی موفق به شناسایی چهار نفر سارق احشام شدند.

وی ادامه داد: سارقان شناسایی شده به هویت‌های «ص- ر»، «ب – ص»، «الف- ب» و «ح- ی» که به صورت باندی اقدام به سرقت می‌کردند شده و پس از تعقیب و مراقبت شبانه روزی در یک عملیات غافلگیرانه هر چهار نفر سارق را از  روستای بیرق دستگیر کردند.

این مقام انتظامی افزود: متهمان پس از دستگیری به یگان دلالت و در تحقیقات علمی و تخصصی نامبردگان به سرقت احشام شاکی با مشارکت یکدیگر معترف شدند.

وی در ادامه افزود: شگرد سارقان به این نحو بوده که در دهه اول ماه محرم پس از اتمام عزاداری با سوء استفاده از تاریکی شب و باز بودن قفل محل نگهداری احشام اقدام به سرقت گوسفندان کرده و با یک دستگاه وانت نیسان به محل دیگر حمل می‌کردند.

عباس‌زاده گفت: باند دستگیر شده فعلا به یک مورد سرقت معترف و تحقیقات در خصوص کشف سرقت‌های احتمالی دیگر از سارقان همچنان ادامه دارد پرونده پس از تکمیل به دادسرا ارسال و از طریق شعبه سوم بازپرسی متهمان با قرار مناسب روانه زندان شدند.

انتهای پیام/60001/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول