اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به‌منظور اجرای طرح پزشک خانواده

5 شهر خوزستان پزشک خانواده خود را انتخاب کرده‌اند

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت: به‌منظور اجرای طرح پزشک خانواده تاکنون 26 درصد جمعیت شهری و 50 درصد جمعیت روستایی محدوده فعالیت این دانشکده، پزشک خود را انتخاب کرده‌اند.

5 شهر خوزستان پزشک خانواده خود را انتخاب کرده‌اند

مرتضی جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: جمعیتی بالغ بر 976 هزار نفر در قالب 214 هزار خانواده در محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان سکونت دارند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان طبق طرح گسترش شبکه‌ها، دارای 25 مرکز شهری، 20 مرکز روستایی، 13 مرکز شهری روستایی، پنج مرکز شبانه‌روزی، سه مرکز تسهیلات زایمانی و 149 باب خانه بهداشت است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به آخرین وضعیت طرح پزشک خانواده در مناطق تحت فعالیت این دانشکده خاطرنشان کرد: از زمان ابلاغ و آغاز برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع، همزمان با سایر دانشگاه‌های کشور و استان، اقدامات گسترده‌ای را انجام داده‌ایم.

وی تصریح کرد: سرشماری درب منزل، ورود اطلاعات سرشماری، تعیین مناطق سلامت، برگزاری جلسه‌های آموزشی و توجیهی برای پزشکان و کارمندان، تشکیل جلسه‌های ستاد اجرایی دانشکده و شهرستان با فرماندار، سازمان‌های بیمه‌گر و مدیران شبکه‌های بهداشت و درمان از جمله اقداماتی بود که برای پیاده کردن طرح پزشک خانواده، انجام دادیم.

جعفری با اشاره به آمارهای طرح پزشک خانواده در منطقه فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان، عنوان کرد: در حال حاضر بیش از 80 درصد مردم منطقه فرم پرونده الکترونیک خانوار را تکمیل کرده و بیش از 60 درصد اطلاعات نیز در سامانه خدمات سلامت ایرانیان ثبت شده است.

وی ادامه داد: 26 درصد جمعیت شهری و 50 درصد جمعیت روستایی پزشک خود را انتخاب کرده و ویزیت پایه برای یک هزار 929 نفر از جمعیت شهری و یک هزار و 809 نفر از جمعیت روستایی انجام شده است.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی آبادان در پایان خاطرنشان کرد: برای ارتقای سطح سلامت محدوده فعالیت دانشکده علوم پزشکی آبادان، پیاده کردن برنامه پزشک خانواده را در این منطقه به صورت جدی می‌گیریم.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول