اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در چهل و ششمین سالگرد تشکیل این جنبش:

مقاومت تنها راه آزادی فلسطین/ از سرگیری مذاکرات به شدت سازش محکوم است

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین ضمن محکومیت شدید از سر‌گیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که گزینه مقاومت تنها گزینه مورد انتخاب و تاکید این جبهه به عنوان جایگزینی برای خط مشی سازش است.

مقاومت تنها راه آزادی فلسطین/ از سرگیری مذاکرات به شدت سازش محکوم است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در نوار غزه، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین مراسم با شکوهی را در میدان «الکتیبه» در غرب شهر غزه به مناسبت بزرگداشت چهل و ششمین سالگرد تاسیس این جنبش با حضور رهبران و نمایندگان تمام نیروها و گروه‌های فلسطینی برگزار کرد.

در این مراسم جبهه مردمی برای آزادی فلسطین ضمن محکومیت شدید از سرگیری مذاکرات با رژیم صهیونیستی، تاکید کرد که گزینه مقاومت تنها گزینه مورد انتخاب و تاکید این جبهه به عنوان جایگزینی برای خط مشی سازش است.

«جمیل المجدلاوی»، عضو دفتر سیاسی این جبهه و نماینده آن در مجلس قانونگذاری فلسطین در سخنانی به این‌ مناسبت گفت: بازگشت علنی و رسمی برخی از رهبران فلسطینی به میز مذاکرات با اشغالگران صهیونیستی تاثیری منفی بر عرصه فلسطینی گذاشته و همه از جمله اغلب اعضای جنبش «فتح» اتفاق نظر دارند که این مذاکرات بیهوده و زیانبار است.

المجدلاوی در ادامه افزود: بدون تردید جایگزین این مذاکرات ادامه مقاومت در تمام اشکال و انواع آن و ارائه پرونده قضیه فلسطینی به موسسات و نهادهای سازمان ملل و پیوستن به تمام نهادهای این سازمان بین المللی و توسل به انعقاد کنفرانسی بین المللی است که بر اجرای تمام قطعنامه‌های مشروه بین المللی تاکید کند، چراکه تنها این قطعنامه‌هاست که حق ملت ما در تشکیل دولت فلسطینی و تعیین سرنوشت و بازگشت آوارگان را محقق می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه باید از قضیه فلسطینی و کمپین‌های همبستگی در قبال تجاوزات شهرک‌نشینان صهیونیست و تحریم کالاهای صهیونیستی حمایت کرد، گفت: به این طریق می‌توان انواع و اشکال مقاومت را به اجرا گذاشت و آن را توسعه داد.

این رهبر فلسطینی در ادامه سخنانش به دو دستگی‌ها و اختلافات موجود میان فلسطینیان اشاره کرد و به تبیین تاثیرات منفی آن بر ملت و قضیه و مبارزات فلسطینی و تشدید محاصره نوار غزه پرداخت.

المجدلاوی در این خصوص طرحی را برای پایان دادن به اختلافات و باز گرداندن روح وحدت و یکپارچگی به فلسطینیان مطرح کرد که بر دعوت از کادر رهبری سازمان آزادیبخش فلسطین به عنوان نهاد مسئول بار دیگر تشکیل شده و عملکرد کمیته‌های آشتی ملی را مورد پیگیری و بررسی قرار دهد و در مقابل «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی نیز اقدام به تشکیل دولت توافق ملی و در این خصوص دستوری عمومی صادر کند.

همچنین این طرح خواستار صدور دستوری مبنی بر برگزاری انتخابات ریاستی و قانونگذاری در مدتی که فراتر از 6 ماه نباشد و زمان و موعد تشکیل مجدد مجلس ملی فلسطینی را مشخص کند، به شرط آنکه زمان تشکیل این مجلس فراتر از پایان سال جاری میلادی نباشند و سیستم انتخاباتی در آن سیستم نسبی باشد.

همچنین این طرح تاکید می‌کند که انتخابات مجلس قانونگذاری آینده فلسطین همان‌گونه که مورد درخواست جنبش حماس است، براساس نمایندگی نسبی و براساس توافق حاصل در کمیته‌های آشتی ملی باشد.

از سوی دیگر گردان‌های «ابوعلی مصطفی»، جناح نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وفای خود به عهدی که با شهدا بسته و عمل به وصیت‌های آنها تاکید کرد.

این گردان‌ها در بیانیه‌ای ضمن تاکید بر ادامه راه شهدا و مقاومت در قبال اشغالگران در تمام انواع و راه‌های آن افزود: هیچ‌گاه وظیفه خود در حمایت از مردم فلسطین و آزادی سرزمین فلسطین و اسرای دربند فلسطینی و در راس آنها «احمد سعدات»، دبیرکل این جنبش را فراموش نخواهد کرد و در این راه باید تمام تلاش‌ها را به کار برد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول