اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  خاورمیانه

شعله‌ور شدن آتش خشم فلسطینیان علیه طرح صهیونیستی «براور»

همزمان با شعله‌ور شدن آتش خشم فلسطینیان در مخالفت با طرح صهیونیستی «براور»، پلیس و نیروهای ویژه رژیم صهیونیستی از هیچ خشونتی برای متفرق ساختن تظاهرکنندگان دریغ نکردند.

شعله‌ور شدن آتش خشم فلسطینیان علیه طرح صهیونیستی «براور»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در رام الله، همزمان با آغاز فعالیت‌های روز خشم فلسطینیان علیه طرح صهیونیستی «براور» که دنبال وادار ساختن اهالی النقب به مهاجرت از سرزمین‌های خویش است، پلیس و نیروهای ویژه صهیونیستی با باتوم و لوله‌های آب به جان تظاهرات کنندگان افتادند و به سمت آنها گاز اشک آور شلیک کردند. در حیفا نیز نیروهای پلیس به بهانه بسته شدن راه‌های اصلی توسط تظاهرات کنندگان، برای متفرق ساختن معترضان فلسطینی به زور متوسل شدند.

فلسطینیان در مناطق مختلف اراضی اشغالی تظاهرات‌های گسترده‌ای را در محکومیت طرح نژاد پرستانه براور برپا کردند و در بسیاری از مناطق درگیری‌های شدیدی میان آنها و نظامیان رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست که در این درگیری‌ها ده ها فلسطینی زخمی شده یا بر اثر استنشاق گاز اشک آور دچار حالت خفگی شدند.

روز خشم به ابتکار «کمپین جوانان» آغاز شده است، عصر روز شنبه گذشته با مشارکت هزاران تن از شهروندان فلسطینی در حیفا و «حوره النقب» فعالیت‌های خود را آغاز کرده و سیاست‌های صهیونیستی علیه شهروندان اصیل فلسطینی را محکوم کرد و مخالفت خود با هر گونه طرح صهیونیستی در راستای به مهاجرت واداشتن فلسطینیان را اعلام کردند.

این تظاهرات در اعتراض به طرح «براور» مبنی بر تخریب 35 روستا و مهاجرت اجباری 70 هزار بادیه‌نشین فلسطینی و مصادره 800 هزار دونم (واحد مساحت) از اراضی آنها در صحرای «نقب» برگزار شد. صدها تن از تظاهرکنندگان در مرکز صحرای النقب و در روستای «حوره» تجمع کرده و شعارهایی از جمله «جانمان را فدای تو می‌کنیم ای صحرای نقب» و «آزادی آزادی» سر دادند. پلیس رژیم صهیونیستی نیز با گاز اشک‌آور معترضان را سرکوب کرد.

تظاهرات کنندگان شعارهایی از جمله «ای ملتم آزاده‌ام تصمیمت را اتخاد کن»، «طرح براور اجرا نخواهد شد»، «نمی ‌ترسیم نمی‌ترسیم، قانون جنگل را لغو می‌کنیم» و «براور بیرون، اراضی عربی آزاد باد» سر دادند.

«مجد حمدان» از فعالان سیاسی فلسطین، فعالیت‌های روز شنبه را آغاز یک جنبش ادامه دار خواند و آن را پیامی به نهادهای اسرائیلی برشمرد و تاکید کرد که این مبنی بر این است که نسل خشم اجازه تکرار نکبت دوم را نخواهد داد. این تحرکات بیانگر عزم و اراده مردم برای تشدید اعتراضات خود به منظور ناکام گذاشتن این طرح است.

وی پیام دوم فعالیت‌های کمپین جوانان را تقویت اراده و ساماندهی فعالیت‌های خود به منظور شکست دادن همه سیاست‌های نژاد پرستانه خواند و تاکید کرد که فعالیت‌های میدانی همانند مدرسه‌ای است که جوانان در آن روش‌های مبارزه مشروع خود را فرا می‌گیرند.. این امر همان چیزی است که نسل جوان با تکیه بر تجربه‌های تاریخی آن را انجام می‌دهد.

از طرفی دادگاه موسوم به صلح در حیفا به درخواست پلیس رژیم صهیونیستی، مدت بازداشت 19 تن از بازداشت شدگان تظاهرات مذکور را برای پنج روز دیگر تمدید کرد. این دادگاه قرار حبس در منزل را برای شماری از کودکان دستگیر شده صادر کرد ولی پلیس خواستار به تاخیر افتادن این حکم شد.

پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) ژوئن گذشته با طرح براور به توصیه ایهود براور وزیر برنامه‌ریزی رژیم صهیونیستی برای کوچاندن ده‌ها فلسطینی روستانشین از صحرای نقب موافقت کرد. براور این طرح را در سال 2011 ارائه کرده بود.

این قانون باعث می‌شود مابقی اراضی عربی و فلسطینی در منطقه نقب مصادره شود و به قانون اسراییل برای کوچاندن اجباری اعراب بدون مجوز قضایی مشروعیت می دهد و طرف فلسطینی و عربی حق هیچ گونه اعتراضی ندارد.

مقامات رژیم صهیونیستی طرح براور را جزئی از طرح‌های دولتی برای بازسازی صحرای النقب و نزدیک کردن بافت بادیه نشین به جامعه اسرائیلی می‌دانند ولی حقیقت امر این است که این طرح با هزینه 2 میلیارد دلاری به دنبال مصادره بیش از 2 میلیون سرزمین‌های بادیه نشینان فلسطینی النقب، تخریب 38 روستا و آواره ساختن 100 هزار تن از شهروندان فلسطینی است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول