اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی کشور خبر داد

فعالیت 34 هزار معلول در عرصه‌های علمی کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر بیش از 34 هزار معلول در عرصه‌های علمی فعالیت دارند.

فعالیت 34 هزار معلول در عرصه‌های علمی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، همایون هاشمی امشب در گردهمایی معلولان خراسان جنوبی به مناسبت روز جهانی معلولان اظهار داشت: معلولان کشور پرچم تازگی و توانمندی را به اهتزار درآورده‌اند.

وی ادامه داد: یکی از تکالیف سازمان بهزیستی رسیدگی به امور معلولان است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با توانمندسازی مددجویان اذعان داشت: چند سالی است که توانمندسازی در تمام  جنبه‌های زندگی در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به صورت جدی مورد توجه قرار گرفته است.

هاشمی افزود: معلولان به عنوان پیش قراولان اساسی و جدی کشور به این سازمان اعتماد داشته و اگر بتوانیم توانمندسازی را به نحو شایسته‌ای برای این قشر به اجرا درآوریم به مقصد اصلی رسیده‌ایم.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه دستاوردهای معلولان استان که در محل بهزیستی بیرجند دایر شده بود، گفت: خداوند اگر نقص عضوی در ظاهر انسان قرار داده اما سایر ظرفیت‌ها را به صورت دو چندان به وی اعطا کرده است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این‌که در حال حاضر بیش از 34 هزار معلول در عرصه‌های علمی کشور فعالیت دارند، یادآور شد: تعداد زیادی از معلولان دارای مدارج عالی بوده و در زمینه‌های هنری فعالیت قابل توجهی دارند.

هاشمی خاطرنشان کرد: معلولان در ابعاد مختلف هنری چهره شده و در تولید یک جریان فکری نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی افزود: معلولیت ذهنی باید رفع شده و یکپارچگی و یکرنگی در اجتماع نهادینه شود چراکه کسانی به ظاهر معلول بوده اما تاثیرگذاری آنها در جامعه فراتر از فرد سالم است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور یکی از شاخصه‌های اصلی سازمان بهزیستی را توانمندسازی معلولان عنوان کرد و گفت: حرکت این سازمان به سمت و سوی توانمندسازی معلولان بوده و حرکت در این جهت را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده است.

هاشمی تصریح کرد: حرکت ما دورانی بوده و به حمایت‌های مسئولان عادت کرده‌ایم که باید به سمت حرکت و توانمندسازی معلولان با جدیت هرچه بیشتر گام برداریم.

وی با اشاره به بسته سه‌گانه مسکن، اشتغال و حمایت‌های اجتماعی گفت: این بسته از سال گذشته در راستای توانمندسازی مددجویان ارائه و در تمامی استان‌ها مورد توجه ادارات و سازمان‌های بهزیستی قرار گرفته است.

انتهای پیام/69017/غ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول