اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران:

مطالبات بانکی در مازندران بیش از 20 هزار میلیارد تومان است

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران مطالبات بانکی در مازندران را بیش از 20 هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

مطالبات بانکی در مازندران بیش از 20 هزار میلیارد تومان است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، علی احسانی بعدازظهر امروز در نشست خبری با رسانه‌های گروهی استان مازندران با اشاره به آرامش نسبی که در سطح بازار به وجود آمده، اظهار داشت: نرخ بسیاری از کالاها روند کاهشی را به خود گرفته است.

وی مهم‌ترین اقدامات انجام شده در حوزه برنامه‌ریزی استان مازندران را  ورود به بخش چشم‌انداز استان مازندران اعلام کرد و گفت: در چشم‌انداز گذشته برای توسعه استان مازندران تنها در بخش کشاورزی برنامه‌ریزی شد که در حال حاضر در بخش‌های صنعت، خدمات و گردشگری نیز توجه ویژه‌ای شده است.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران به برنامه‌های توسعه استان مازندران تا سال 1404 هجری شمسی اشاره کرد و بیان داشت: در این برنامه برای مازندران استانی پیشرفته، پایدار و با ساختار مناسب در بخش کشاورزی و صنعت و محیط زیست پویا برنامه‌ریزی شده است.

وی اضافه کرد: در برنامه تدوین شده بلندمدت برای مازندران به بخش گردشگری نیز توجه ویژه‌ای شده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به کمبود اعتباری که در سال‌جاری در کشور وجود دارد، بیان داشت: عمده اعتبارات استان مازندران برای سال‌جاری در حوزه عمومی است و میزان تخصیص‌ها به 25 درصد رسیده است و امکان توسعه زیرساخت‌ها در حال حاضر وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی استانداری مازندران مهم‌ترین برنامه در استان را روان‌سازی بخش تولید اعلام کرد و گفت: اعتباراتی برای واحدهای در حال فعالیت در نظر گرفته شده است.

این مسئول با اعلام اینکه برای روا‌ن‌سازی در بخش تولید امکان بهره‌گیری از منابع بانکی وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر مطالبات بانکی در استان مازندران به بیش از 20 هزار میلیارد تومان رسیده است و راهکار ارتقای تولید استفاده از بخش خصوصی توانمند است.

وی اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای استفاده از ظرفیت بنیاد برکت در مازندران در دستور کار قرار گرفت و از بخش خصوصی سازمان یافته که علاقه به حضور در مازندران داشته باشند بهره گیری می‌کنیم.

احسانی از رایزنی‌ها برای استفاده از صندوق توسعه ملی در مازندران خبر داد و گفت: در تلاش هستیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم و رایزنی‌ها را با مسئولان این بخش در دستور کار قرار دادیم.

وی در ادامه اضافه کرد: در حوزه منابع بانکی در کنار توسعه ملی در حوزه صنعت نیز ورود پیدا کردیم که در این بخش منتظر ابلاغ منابع هستیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران ادامه داد: در سرمایه ثابت و بخش کشاورزی 100 میلیارد تومان اعتبار به بخش کشاورزی مازندران اختصاص داده شد که در حوزه زیر ساخت‌ها نیز در 12 بخش ورود پیدا کردیم.

این مسئول در پایان بیان داشت: در سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع نیاز به فضاسازی داریم.

انتهای پیام/86004/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول