اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی:

دانشجویان از آرمان‌های انقلابی فاصله نمی‌گیرند

رئیس سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی گفت: دانشجویان ایران اسلامی از آرمان‌های انقلابی و آزادی‌خواهانه فاصله نمی‌گیرند.

دانشجویان از آرمان‌های انقلابی فاصله نمی‌گیرند

امین رستم زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه فرا رسیدن 16 آذر و روز دانشجو را تبریک گفت و اظهار داشت: جنبش دانشجویی، تمدن ساز برای یک جامعه است.

وی با تاکید بر اینکه دانشجویان تمدن‌ساز هستند، گفت: دانشجویان تمدن ساز هستند آن هم نه تمدن پوشالی بلکه تمدنی که ارزش‌های اصیل جامعه در نیل به توسعه، نقش بی‌بدیلی در آن داشته و عامل و محرکه اصلی آرمان جنبش قلمداد می‌شوند.

رستم‌زاده با بیان اینکه دانشجویان از آرمان‌های انقلابی فاصله نمی‌گیرند، افزود: بیراهه جنبش دانشجویی خروج از سیرت به صورت موضوعات و تنزل جایگاه اهداف آرمانی به ابزار ایده‌آل است.

وی افزود: جنبش دانشجویی جوشش زلال از چشمه اندیشه است و نه مرداب کلیشه؛ که پویایی و پایایی آن طراوت را به ایستایی هدیه می‌دهد.

وی ابراز کرد: مطالبه‌گری، پرسش‌گری و پیشگام بودن مبداء و منشاء تحولات برای نیل به توسعه واقعی استکبارستیزی، استقلال‌خواهی، استعمارستیزی، عدالت‌خواهی و حق‌طلبی از دیگر شاخصه‌های جنبش دانشجویی است.

رستم‌زاده با بیان اینکه باید دانشجو در دانشگاه به غیر از دانش، صاحب بینش نیز باشد، گفت: یکی از رسالت‌های جنبش دانشجویی فراهم ساختن بینش اصولی واقعی در کنار دانش در اندیشه دانشجو است.

وی تصریح کرد: دوری از احساسات و معطر کردن طراوت عقلانیت به احساسات آرمان‌خواهانه دانشجو، بصیرتی را برای این جریان پیشگام فکری جامعه هدیه می‌کند که این جوشش اصیل برای حل مسیر توسعه نیاز مبرم به آن دارد.

وی گفت: نشاط، بینش و دانش سیاسی برای دشمن‌شناسی به وسیله بصیرت واقعی دانشجویی بسیار مهم است و باید جنبش‌های دانشجویی نقش‌آفرینی معقولانه و راهبردی اصولی برای آن داشته باشند.

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی گفت: خصیصه بصیرت جنبش دانشجویی توام با تحلیلی محتوایی از انتخابی با بصیرت جوهری و چشم‌اندازی پایدار و بسترساز برای تعالی جامعه است و باید براساس آن شکل گیرد.

انتهای پیام/61002/صا30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول