اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بازدید یک روزه از شهر شوشتر

مشکلات منطقه «شوشترنو» بررسی میدانی شد

مشکلات منطقه شوشترنو در شهرستان شوشتر با حضور مشاور ارشد معاونت بهسازی شهری وزیر راه و شهرسازی با بازدید میدانی یک روزه‌ای بررسی شد.

مشکلات منطقه «شوشترنو» بررسی میدانی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر، مشاور ارشد معاونت بهسازی شهری وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در بازدیدی به همراه تیم کارشناسی و مدیران محلی در شوشتر از منطقه شوشترنو و ساحل گرگر مشکلات این منطقه را بررسی کرد.

پس از اتمام این بازدید در جلسه‌ای که با حضور اعضای شورای اسلامی شهر شوشتر، شهردار و تیم کارشناسی اعزام شده به این کهن شهر تشکیل شد، مشاور ارشد معاونت بهسازی شهری وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: باید تلاش کرد تا بافت شوشترنو بار دیگر به شهر الحاق شود و در این زمینه باید اقدامات فرهنگی زیادی انجام شود.

حمید سپهری با اشاره به اینکه باید در راستای حضور گردشگر در این بافت تلاش کرد، افزود: ایام نوروز نزدیک است و باید برای حضور گردشگر در بافت شوشترنو و بازدید از این شاهکار معماری تلاش کرد و در این‌باره شهرداری این منطقه را باید آماده حضور گردشگر کند.

وی تاکید کرد: در سال‌های گذشته از این منطقه بازدید کرده‌ام ولی در شرایط کنونی وضعیت این منطقه بسیار بهتر شده است و مشکلات اساسی موجود در این بافت تاریخی تاحد زیادی برطرف شده است ولی باز هم نیازمند یاری مسئولان شهری در بهبود وضعیت در این بافت هستیم.

سپهری خاطر نشان کرد: بهتر است برای بهسازی بافت این منطقه تاریخی تلاش کنیم تا فضایی به عنوان مرکز بهسازی این بافت در این منطقه تاسیس شود و در این باره به مردم مشاوره دهد و در این زمینه فرهنگ‌سازی کند.

*تلاش برای مهیا کردن بستر بازدید گردشگران

همچنین در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان ضمن تاکید بر داشته‌های خوزستان در بخش میراث فرهنگی گفت: میراث فرهنگی در خوزستان جاذبه زیادی برای حضور گردشگران دارند و می‌کوشیم تا با فراهم کردن زیرساخت‌ها در این استان حضور گردشگران را تقویت کنیم.

افشین حیدری با اشاره به اینکه سفرهای مردمی را سامان‌دهی می‌کنیم، افزود: باید تلاش کنیم تا سفرهای مردمی را در سطح استان به ویژه برای سفرهای پنج‌شنبه و جمعه‌ها سامان‌دهی کنیم و سناریوی سفر را برای آنها تدوین کنیم.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان شوشتر یکی از اصلی‌ترین مقاصد سفرهای آخر هفته در خوزستان به شمار می‌آید و می‌کوشیم تا در بازدیدهای مردمی بازدید از بافت شوشترنو را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان افزود: بهترین روش در تشویق مردم در بازدید از شوشترنو تاسیس غرفه‌های صنایع دستی خاص و توزیع برخی سوغات شوشتر در این منطقه است و این غرفه‌ها باید منحصر به فرد باشد تا مردم به این منطقه رفته و از بافت فاخر این منطقه بازدید کنند.

*مرمت فضاهای الحاقی شوشترنو

در این نشست تخصصی رئیس شورای شهر شوشتر نیز اظهار کرد: شورای اسلامی شهر شوشتر از همه توان قانونی و اختیاراتش در احیای بافت معماری این منطقه استفاده می‌کند.

غلام سلطانیان تاکید کرد: در روزهای گذشته شهرداری شوشتر با به خدمت گرفتن گروه‌های معماری در راستای رفع نازیبایی‌های الحاقی به منازل این منطقه اقدام خواهد کرد و در این باره شورای شهر به شهرداری اختیارات تام خواهد داد.

وی افزود: زین پس در بافت شوشترنو مجوزهای ساخت و ساز بر اساس اظهارات تیم میراث فرهنگی صادر خواهد شد و از ساخت و سازهای ناهمگون در این منطقه جلوگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/72006/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول