اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد

توجه به معماری اسلامی در توسعه شهرها

امام جمعه تویسرکان بر توجه به معماری اسلامی در توسعه شهرها تأکید کرد و گفت: باید فضاسازی و ساختار شهرمان موافق فرهنگ دینی و اسلامی اداره شود.

توجه به معماری اسلامی در توسعه شهرها

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه شهردار تویسرکان با اشاره به اینکه شهرستان تویسرکان دارای قدمت بسیار زیادی است، افزود: حوزه علمیه تویسرکان با قدمت 400 سال نشان از پیشینه این شهر و مردم آن دارد.

وی با اشاره به اتمام کار طرح تفضیلی شهرستان افزود: این طرح دارای اشکالاتی است و شهردار و شورای شهر باید رفع این اشکالات را با دقت و نگاهی عالمانه در دستور کار خود قرار دهند.

امام جمعه تویسرکان با بیان اینکه از دیدگاه دینی مرتفع‌سازی مردود است، تأکید کرد: باید فضاسازی و ساختار شهرمان موافق فرهنگ دینی و اسلامی اداره شود و امیدواریم این سیاست در اولویت برنامه شهرداری تدوین شود.

وی با بیان اینکه سعی کنیم افق‌ها را در توسعه شهرها در نظر داشته باشیم، افزود: شهرداری شیوه و سبک معماری اسلامی را در طرح‌ها و ساخت‌وسازها لحاظ کند.

موحدی با تأکید بر اینکه تویسرکان شهری قدیمی و نمونه است، یادآور شد: عموم مساجد این شهرستان قدیمی است پس باید معماری اسلامی در ساختاری این‌گونه بیشتر مورد توجه مسئولان امر باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر مقاوم‌سازی، از مسئولان استانی خواست که در راستای احیای بافت فرسوده تویسرکان نگاهی ویژه داشته باشند.

فرماندار تویسرکان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه تنوع وظایف خدمات شهرداری بر کسی پوشیده نیست، اظهار کرد: کار در شهرداری به ویژه در شهرهای کوچک با درآمد پایین بسیار سخت است.

حسین‌علی شرکائی سابقه تأسیس شهرداری تویسرکان را 80 سال ذکر کرد و گفت: تویسرکان به خاطر باغ‌شهر بودنش در طول عمر خود مورد توجه بوده است.

وی با بیان اینکه نبود درآمد پایدار و حذف تجمیع عوارض شهرداری از دیگر مشکلات خدمات‌رسانی شهرداری است، از مسئولان امر ارتقای درجه شهرداری تویسرکان را برای جذب نیروی انسانی بیشتر خواستار شد.

فرماندار تویسرکان یکی دیگر از مشکلات را خرید قیر برای آسفالت شهر ذکر کرد و ادامه داد: همه شهرها از کمربندی برخوردارند اما تویسرکان به خاطر بی‌بهره بودن از این امکان خسارت زیادی می‌بیند.

وی با بیان اینکه متأسفانه 177 هکتار بافت فرسوده در تویسرکان وجود دارد، خاطرنشان کرد: تاکنون فقط 17 هکتار از بافت فرسوده تویسرکان نوسازی شده است.

انتهای پیام/89010/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول