اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با هفته معلولان صورت گرفت

بهره‌برداری از 3 مدرسه آموزش استثنایی در قم

معاون اداری مالی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم از بهره‌برداری از ۳ مدرسه آموزش استثنایی در قم همزمان با هفته معلولان خبر داد.

بهره‌برداری از 3 مدرسه آموزش استثنایی در قم

علیرضا مسگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به آغاز فعالیت اداره‌کل نوسازی،‌ توسعه و تجهیز مدارس استان قم از سال 75 اظهار کرد: این اداره بررسی‌های لازم برای استقرار مدارس و سایر فضاهای آموزشی و پرورشی در مناطق مختلف را با توجه به تغییرات مسائل جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی انجام می‌دهد.

وی تهیه نقشه‌های ساختمانی مورد نیاز در هر منطقه با توجه به شرایط اقلیمی، فرهنگی و امکانات محلی، احداث بنای مدارس و سایر ساختمان‌های آموزشی و پرورشی، تجهیز ساختمان‌های مذکور به وسایل اداری، آموزشی، کارگاهی، آزمایشگاهی و رفاهی را از وظایف دیگر اداره‌کل نوسازی ذکر کرد.

معاون اداری مالی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم با اشاره به عملکرد اداره‌کل نوسازی مدارس از ابتدای تاسیس تا هفته دولت سال جاری گفت: این اداره در زمینه احداث 198 مدرسه با 2 هزار و 508 کلاس درس و زیربنای 350 هزار و 100 متر مربع، هفت کانون، 14 نمازخانه، 37 سالن و 23 فضای اداری با زیربنای کل 63 هزار و 410 متر مربع اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تخریب و بازسازی 69 مدرسه با 755 کلاس درس و 103 هزار و 100 مترمربع زیربنا و مقاوم‌سازی 20 باب مدرسه با 400 کلاس درس از اقدامات دیگر اداره‌کل نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس استان است.

مسگر از راه‌اندازی سه مدرسه ویژه دانش‌آموزان استثنایی همزمان با هفته معلولان خبر داد و افزود: مرکز اختلالات یادگیری یکی از این بخش‌هاست که در زمینی به مساحت یک‌هزار و 560 مترمربع احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: مرکز اختلالات یادگیری در خیابان جوادالائمه منطقه نیروگاه واقع شده و 4 هزار و 459 میلیون ریال برای احداث این مرکز هزینه شده است.

معاون اداری مالی اداره‌کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان قم عنوان داشت: مدرسه استثنایی ناشنوایان از مدارس دیگر است که شامل شش کلاس،‌ 2 هزار و 179 متر مربع زمین بوده و 5 هزار و 993 میلیون ریال برای احداث این پروژه هزینه شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی نخستین مدرسه کودکان اوتیسم در استان قم گفت: این مدرسه 10 کلاسه در زمینی به مساحت یک‌هزار و 968 متر مربع احداث شده و 8 هزار و 73 میلیون ریال برای احداث آن هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اعتبارات این پروژه‌ها از محل اعتبارات سفر رهبری در سال 89 تامین شده است.

انتهای پیام/78003/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول