اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی مس رفسنجان:

فوتبال مس رفسنجان احیا شده است

مربی تیم فوتبال مس رفسنجان گفت: مس رفسنجان در هفته‌های پایانی نیم فصل لیگ دسته اول احیا شد و ما توانستیم از این تیم چهره یک مدعی صعود بسازیم.

فوتبال مس رفسنجان احیا شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مس رفسنجان هفته‌های نخست لیگ دسته اول فوتبال کشور را با نتایج نه چندان خوب و با دغدغه خاطر جدایی از انتهای جدول پشت سر گذاشت، این ماجرا تا هفته هفتم مسابقات ادامه داشت تا اینکه بالاخره شاگردان وینگو بگوویچ به خود آمدند و با کسب چند نتیجه خوب هم سرمربی تیم را از خطر اخراج نجات دادند و هم جایگاه مس را در جدول بهبود بخشیدند.

نارنجی‌های شهر طلای سبز هفته گذشته در مسجد سلیمان دست به کار بزرگی زدند و نفت این شهر را با نتیجه قاطع  پنج بر سه پشت سر گذاشتند تا با این پیروزی پایان خوشی برای خود در تعطیلات نیم فصل مسابقات رقم زده باشند به سراغ محمود محمودی‌نیا مربی و دستیار وینگو رفتیم و در مورد آخرین وضعیت مس با وی گفت‌وگو کردیم.

فارس: آقای محمودی‌نیا نیم فصل نخست مسابقات با جهش خیره کننده مس در جدول مسابقات همراه شد در این زمینه صحبت کنید.

من در مصاحبه‌های قبلی‌ام با فارس به این مسئله تاکید داشتم که این تیم نیازمند زمان است، البته ما تیم خوبی را در نقل و انتقالات بستیم و تقریبا در تمام پست‌ها بازیکنان خوبی جذب کردیم، اما فوتبال است و گاهی اوقات شما آن چه که انتظارش را داشته‌اید در مقطعی محقق نمی‌شود، تیم ما طی  نیم فصل بازی‌های خوبی را از خود به نمایش گذاشت و حتی در همان هفته‌های نخستین نیز مستحق نتایج بد نبود.

البته در این بین کم شانسی‌ها و مسائل و مشکلاتی مانند مصدومیت برخی نفرات و قضاوت‌های اشتباه داوران نیز مزید بر علت بود تا مس در هفته‌های نخستین لیگ هیاهو و اضطراب حضور در بین تیم‌های پائین جدولی را داشته باشد.

فارس: اما شما در همان مقطع در جام حذفی دو پیروزی خوب را به دست آوردید.

جام حذفی با لیگ تفاوت‌های بسیاری دارد در جام حذفی شما باید یک روی سکه را تجربه کنی و پس از آن اگر قرعه باخت و شکست به نام شما افتاد، دیگر از دور مسابقات کنار می‌روید، اغلب تیم‌ها بر این اساس و بنا به فرصت دیده شدنی که در اختیارشان قرار گرفته است در جام حذفی با دقت و قوای بیشتری به میدان می‌روند.

ما در جام حذفی دو دیدار برگزار کردیم و توانستیم برابر تیم‌های لیگ یکی پیروز شویم و اما با توجه به شرایط نه چندان مساعدی که تیم در آن قرار گرفته بود، برای دیدار سوم راهی انزلی شدیم و در برابر تیم لیگ برتری ملوان قرار گرفتیم، هر چند مقابل این تیم هم بازی ضعیفی از خود ارائه نکردیم، اما در نهایت و بر اثر یک غفلت گل خوردیم و از دور مسابقات کنار گذاشته شدیم.

فارس: در این بین چه اتفاقی افتاد که مس رفسنجان به یک‌باره متحول شد؟

ما اصلا انتظار کسب این نتایج را در هفته‌های نخست نداشتیم در این بین مردم و علاقه‌مندان تیم در رفسنجان نیز پس از چند سال خواستار بهبود شرایط تیم و کسب نتایجی قابل قبول بودند در مجموع من تصور می‌کنم که ناهماهنگی بین بازیکنان و وجود برخی نقاط ضعف به تیم در این چند هفته ضربه زد.

با توجه به تمهیداتی که از سوی مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه اندیشیده شد، جلسه‌ای بین کادر فنی و مسئولان باشگاه برگزار شد و در آن نشست مسئولان باشگاه از وینگو خواستند تا برای تغییر نتایج تیم تدبیری کند در این بین جریمه مالی بازیکنان نیز شوک خوبی بود تا برخی بازیکنان تیم به خود آمده و در تمرینات و مسابقات از خود تلاش بیشتری نشان دهند.

فارس: پس می‌توان گفت جریمه و تهدید اخراج دو عامل تاثیرگذار در تغییر نتایج مس رفسنجان بود؟

جریمه مالی توسط باشگاه در فوتبال دنیا وجود دارد و این حق طبیعی باشگاه است که در مواقعی که بازیکن و کادر فنی انتظارات را برآورده نمی‌کنند، این اقدام را انجام دهد، اما باشگاه تهدیدی برای وینگو در نظر نگرفت و فقط از وی درخواست کرد تا هر چه زودتر برای تغییر روند نتایج تیم تفکری کند.

فارس: این تغییر وضعیت از بازی برابر آلومینیوم و از هفته هفتم قم خورد.

پیروزی مس در برابر آلومینیوم روحیه خیلی خوبی به تیم داد، پس از آن نیز برتری مقابل پیکان و راهیان کرمانشاه کمک زیادی به جدا شدن تیم از انتهای جدول مسابقات کرد به نظر من پیروزی در مسابقات بیرون از خانه به ویژه در لیگ دسته اول فوتبال ارزش زیادی دارد.

ما توانستیم تیمی را شکست دهیم که تمام بازیکنانش تجربه و سابقه بازی در لیگ برتر را داشتند و در سوی دیگر مربی باتجربه‌ای مانند فرهاد کاظمی را بر روی نیمکت خود می‌دید هرچند که در این بین مقابل پاس همدان شکست خوردیم و برابر لوله یزد نیز به تساوی رسیدیم.

فارس: اما در هفته‌های پایانی تیم شما صعود قابل توجهی در جدول مسابقات داشت به ویژه از هفته 9 به بعد.

این نتایج حاصل همدلی و اتحاد بیشتر در تیم بود، تمام بازیکنان تیم از وضعیت موجود در تیم رضایت نداشتند و می‌خواستند تا روند نتایج تیم تغییر کند که این مهم محقق شد و توانستیم مس رفسنجان را در هفته‌های پایانی نیم فصل لیگ دسته اول احیا کنیم و از این تیم چهره یک تیم مدعی صعود بسازیم.

فارس: بالاخره در مسجد سلیمان بغض این تیم ترکید و مس خود را به جایگاه چهارم جدول مسابقات رساند، پیروزی در مسجد سلیمان کار آسانی بود؟

با توجه به شرایط دیدار برابر ایرانجوان بوشهر و شکست تیم در دقیقه 92 همه بازیکنان و اعضای کادر فنی مصمم به نتیجه‌گیری از این مسابقه بودند، ما اگر نمی‌توانستیم از این مسابقه نتیجه بگیریم، قطعا وارد بحران می‌شدیم و با این وجود باید راهی تعطیلات نیم فصل می‌شدیم.

در مجموع بازی خوبی بود و تیم تا دقیقه 50 سه گل از حریفش پیش افتاده بود، اما در این بین و تا دقیقه 55 دوبار دروازه ما فرو ریخت و استرس و شوک به تیم وارد شد با درایت بازیکنان ادامه بازی مدیریت شد و ما توانستیم طی دقایق 65 تا 80 دو گل دیگر وارد دروازه حریف کنیم.

باید از بازی زیبای علی علیزاده و مهدی رستمی در این مسابقه یاد کنیم، البته تمام بازیکنان ما در این بازی نمایش خوبی از خود ارائه کردند، اما علی علیزاده با زدن یک گل و دادن سه پاس گل و مهدی رستمی مدافع میانی با به ثمر رساندن گل نقش مهمی در این پیروزی داشتند.

فارس: حالا شما به خواسته خود رسیدید و مس رفسنجان دوباره نامش را در بین مدعیان لیگ دسته اول فوتبال کشور مطرح کرده است، یکی از پیامدهای این نتایج انتظارات مردم و علاقمندان این تیم در رفسنجان است، حالا همه از این تیم انتظار ارائه نمایش قدرت دارند، برای برآورده ساختن انتظارات و تداوم موفقیت تیم چه برنامه‌ای دارید؟

ما فعلا تمرینات تیم را به مدت یک هفته تعطیل کردیم و به بازیکنان استراحت دادیم به دنبال جذب یکی دو بازیکن در خط حمله هستیم تا خط آتش تیم را تقویت کنیم در اینکه پیروزی ما سطح توقعات را افزایش می‌دهد نیز جای هیچ بحثی نیست.

مردم و هواداران از این تیم و کادر فنی و مجموعه باشگاه انتظار دارند و ما باید با برنامه‌ریزی و رفع نقاط ضعف شرایطی را برای مس مهیا کنیم تا موفقیت و سربلندی فوتبال رفسنجان را به دنبال داشته باشد.

------------------------------

گفت‌وگو از: عباس آقاملائی

------------------------------

انتهای پیام/80011/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول