اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز:

دولت یازدهم فضای آرام دانشگاه را حفظ کند

امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز گفت: دولت یازدهم باید فضای آرام دانشگاه‌های کشور را حفظ کند.

دولت یازدهم فضای آرام دانشگاه را حفظ کند

حجت‌الاسلام مجدالدین تجرد امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: حرکت دانشجویی 16 آذر 1332 در ادامه نهضت مشروطه شکل گرفت و به برپایی حکومت اسلامی منجر شد.

وی افزود: 16 آذر اکنون جزو مناسبت‌های انقلاب اسلامی است و بزرگداشت آن گرامیداشت حرکات اصیل دانشجویی است.

تجرد ادامه داد: از سویی باید ماهیت 16 آذر حفظ شده و به عنوان حرکتی علیه طاغوت مد نظر قرار گیرد که امروز و در زمان استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی این روز بهانه برخی حرکات انحرافی در دانشگاه نشود.

وی اضافه کرد: مسئولان و به ویژه دولت یازدهم باید همواره جو آرام و متعهد دانشگاه را حفظ کرده، شرایط حرکت به سمت قله‌های تعالی علمی، تحصیل و تهذیب را فراهم کنند.

عضو جامعه روحانیت شیراز در مورد پاره‌ای مسائل که هر‌ از چند گاهی در مورد حقوق بشر در ایران عنوان می‌شود، گفت: ما در اجرای حدود مبتنی بر احکام فقهی عمل می‌کنیم.

تجرد خاطرنشان کرد: قصاص، دیات و سایر احکام اجتماعی و قضایی مبتنی بر فقه و بر مبنای قرآن و عترت مورد اتکای ما و در راستای جهان‌بینی ما است و هیچ تزلزلی در آن قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: مهم نیست دیگران در مورد ما چه بگویند و چه بیندیشند که با فرض آن که این سخنان آنها از سر سیاسی‌کاری و توطئه نباشد از درک سطحی آنان سرچشمه می‌گیرد.

عضو جامعه روحانیت شیراز تصریح کرد: ما بر مسائل قضایی و اجتماعی دنیای غرب ایراد داریم و نمی‌خواهیم به جایی که آنان رسیده‌اند برسیم و از همین رو است که هرگاه این احکام دقیق و جز‌ به‌ جز اجرا شده آرامش بر جامعه حکفرما شده است.

وی با بیان اینکه قرآن کریم قصاص را مایه حیات جامعه می‌داند، ابراز داشت: در این امر برای آنان که صاحب اندیشه باشند نکاتی نهفته است.

وی در ادامه گفت: جامعه غرب به سوی انحطاط پیش می‌رود و نهاد خانواده در آن به کاریکاتور بدل شده و بنابراین بیانیه‌هایی که آنان در مورد حقوق بشر در ایران صادر می‌کنند، مسخره است.

شاکی سران فتنه مردم هستند

امام جمعه شهرک‌های شمال غرب شیراز در مورد سخنانی که توسط برخی افراد با عنوان آزادی سران فتنه مطرح می‌شود، نیز گفت: اگر این کار انجام شود فتنه احیا خواهد شد.

تجرد ادامه داد: بحث فتنه مسئله شخصی نیست که با گذشت یک شخص قابل رفع و رجوع باشد بلکه مردم شاکی سران فتنه هستند و تنها اگر تمام مردم آنان را ببخشند می‌شود آنان را آزاد کرد.

وی با اشاره به این که مجازات سران فتنه بیش از حصر بود و همین اکنون مورد رافت نظام قرار گرفته‌اند، ابراز داشت: این موضوع ارتباطی با تغییر دولت‌ها ندارد و در شرایطی که سران فتنه توبه نکرده و به سوی مردم بازنگشته‌اند بحث آزادی مصداق ندارد.

انتهای پیام/2448/س40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول