اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ خبر داد

آغاز کشت پاییزه گندم و جو در ساوجبلاغ

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ از آغاز کشت پاییزه گندم و جو در مزارع این شهرستان خبر داد.

آغاز کشت پاییزه گندم و جو در ساوجبلاغ

رسول سلگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار کرد: طی سال‌های اخیر سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی خوبی برای توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: اجرای این برنامه‌ها در کنار حمایت از کشاورزان منجر به افزایش اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی و افزایش تولیدات این بخش شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ ادامه داد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های حوزه کشاورزی در ساوجبلاغ، استفاده از بذرهای گواهی شده و با کیفیت استاندارد، اصلاح سیستم‌های آبیاری و بالاخره حمایت از کشاورزان بوده که اقدامات خوبی در این حوزه‌ها انجام شده است.

سلگی ادامه داد: از مهم‌ترین تولیدات شهرستان ساوجبلاغ کشت گندم و جو است که بخش مهمی از نیاز استان و کشور را تأمین می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فصل کشت پاییزه گندم و جو در اراضی کشاورزی شهرستان ساوجبلاغ گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، در این فصل زراعی 4 هزار و 500 هکتار از اراضی کشاورزی ساوجبلاغ زیر کشت گندم و جو می‌روند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ افزود: از این میزان بیش از 2 هزار هکتار زیر کشت گندم خواهد رفت.

سلگی ادامه داد: برای افزایش میزان تولید و همچنین بهبود کیفیت گندم و جو تولید شده در ساوجبلاغ، تسهیلات و مشورت‌های لازم از سوی کارشناسان و متخصصان این اداره به کشاورزان ارائه شده و همچنین تسهیلات لازم برای بهبود تجهیزات کشاورزی در اختیار آنان قرار گرفته است.

به گفته وی، برای کشت پاییزه گندم و جو 5 نوع بذر گواهی شده گندم و 4 نوع بذر اصلاح شده جو در اختیار کشاورزان قرار گرفته و در مجموع طی هفته‌های گذشته برای دوره کشت بیش از 420 تن بذر مرغوب در میان کشاورزان توزیع شده است.

سلگی در پایان اظهارامیدواری کرد؛ با افزایش نعمات الهی و بارش مناسب باران، در زمان برداشت محصول شاهد افزایش تولید گندم و جو در شهرستان ساوجبلاغ باشیم.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول