اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام ماندگاری:

دنیا محل امتحان در برابر سختی‌هاست / مبلغان جلوه‌های صبر اسرای کربلا را تبیین کنند

استاد حوره و دانشگاه با بیان اینکه همه انسانها باید در آزمون الهی شرکت کنند، گفت: دنیا محل امتحان در برابر سختی‌هاست.

دنیا محل امتحان در برابر سختی‌هاست / مبلغان جلوه‌های صبر اسرای کربلا را تبیین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری امشب در جمع زائران حرم حضرت معصومه (س) ضمن تسلیت ماه حزن‌انگیز صفر، اظهار داشت: شب اول ماه صفر اوج غم و اندوه خاندان اهل بیت (ع) است.

وی با بیان اینکه گفتن و شنیدن وقایع روز اول ماه صفر بسیار دشوار است، گفت: جای تعجب دارد که چگونه مسلمانان آن زمان چنین صحنه‌هایی را دیدند و با خنده هلهله کردند.

استاد حوزه و دانشگاه به صبر والای حضرت زین‌العابدین (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: آن امام همام با 84 کودک و زن سخت‌ترین مشکلات را تحمل کردند و زبان به گلایه نگشودند.

ماندگاری از مبلغان خواست تا با بررسی معارف اهل بیت (ع) به بیان این نکات ارزشمند که نشان از صبر، ایثار و استقامت ایشان دارد، بپردازند.

وی با اشاره به آغاز ماه صفر و مصائبی که بر اسرای کربلا گذشت، بیان داشت: نقل قول‌های گوناگونی وجود دارد که در منابع معتبر آمده است سه شبانه روز اسرای کربلا را پشت دروازه‌های شام نگه داشتند تا شام را آذین ببندند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: شامیان پس از ورود اسرا روی سر امام سجاد(ع) تشت آتش ریختند و در قصر شام لب و دندان امام حسین (ع) را چوب زدند.

وی اضافه کرد: برای تبعیت از خاندان عصمت و طهارت (ع) همه باید به تحمل مصائب و سختی‌هایی که در طول زندگی با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند، بپردازند.

ماندگاری با بیان اینکه شیطان برای ضعیف کردن نفس انسان از راه‌های گوناگونی وارد می‌شود، اذعان داشت: شیطان در برابر مشکلات برای انسان ایجاد توقع می‌کند و چنان تجلی می‌کند که گویا هر کسی مشکلی ندارد نزد خداوند محبوب‌تر است.

مدرس حوزه و دانشگاه با تبیین سخنان امام حسین (ع) تصریح کرد: امام حسین(ع) هنگامی که وارد کربلا شدند از خدا خواستند کمک کند تا از امتحان سربلند بیرون بیاید.

وی به نام بلند شهدا در کنار معصومین (ع) اشاره کرد و بیان داشت: شهدا همواره برای امتحان دادن آماده بودند و این توقع را نداشتند که از ایشان آزمونی گرفته نشود.

ماندگاری، دنیا را محلی برای امتحان دادن دانست و تصریح کرد: باید در این امتحان شرکت کنیم تا در آخرت با کارنامه اعمال خوب محشور شویم.

مدرس حوزه و دانشگاه ادامه داد: در آزمون‌ها شیطان به انسان تلقین می‌کند در امتحانات تنها هستید و کسی شما را در این آزمون‌ها یاری نمی‌کند.

وی با اشاره به رمز استقامت حضرت زینب (س) در برابر مصائب، بیان داشت: حضرت زینب دریافته بود که خدا با اوست و همین موجب شد که بتواند در برابر تمام سختی‌ها صبر کند.

ماندگاری در پایان خاطرنشان کرد: در صورتی که صبر حضرت زینب (س) نبود نام ایشان در کنار نام امام حسین (ع) نمی‌درخشید.

انتهای پیام/78005/ذ30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول