اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتظارات بوشهری‌ها از استاندار جوان و بومی

انتخاب مدیران و فرمانداران دارای تخصص، مهمترین خواسته مردم استان بوشهر از استاندار جدیدشان است.

انتظارات بوشهری‌ها از استاندار جوان و بومی

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، پس از کش و قوس‌های فراوان و حدس و گمانه‌زنی‌های سایت‌های محلی برای انتخاب استاندار قطب عظیم اقتصادی کشور، نام فردی از طرف دولت تدبیر و امید بیرون آمد که از همین آب و خاک استان است و دارای شخصیتی معتدل و پرتوان و  زبانزد خاص و عام است.

ضمن تبریک به استاندار جدید بوشهر، انتظار می‌رود استاندار بوشهر که از همین آب و خاک و از مناطق محروم کشور برخاسته اقدامی انجام دهند که در مدیریت‌های گذشته خود این مدیر به چشم می‌خورد.

مهم‌ترین خواسته مردم از استاندار جدید انتخاب مدیران و فرمانداران دارای تخصص است تا توان و قدرت چانه‌زنی برای جذب اعتبارات ملی در مرکز را داشته و از اخلاق حسنه برخوردار باشند و این خواسته آحاد مردم استان بوشهر است.

یکی دیگر از خواسته‌های مردم برای پیشرفت استانی آباد، اتحاد، همدلی، همفکری با نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، امامان جمعه، دانشگاهیان، نخبگان استان، نمایندگان محترم مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و در مجلس شورای اسلامی و استفاده از نیروهای استان که در مرکز قرار دارند، است.

ضمن آرزوی توفیق از درگاه ایزد منان به استاندار و همکاران او در استانداری از تلاش‌های شبانه‌روزی فریدون حسنوند نیز باید تقدیر کرد استانداری که شب و روز را نمی‌شناختند هر چند جای گلایه است از کسانی که در روزهای ورود حسنوند به استان می‌گفتند کاش دو سال قبل انتخاب می‌شد اما در ماه‌های اخیر شاهد تلاش همین افراد برای عزل وی بودیم که این دور از انصاف بود.

نیاز مهم استان بوشهر برای توسعه بیشتر همدلی و وحدت است آن هم با انتخاب دکتر مصطفی سالاری که مدیری برخاسته از همین آب و خاک است انتظار داریم تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های عظیم انسانی در استان اعم از انسانی، مادی و معنوی مسیر پیشرفت استان را هموار کند.

انتخاب این نیروی بومی نشان داد که دولت روحانی به نظر جمعی و خواسته و مطالبه بحق مردم به ویژه مردم استان بوشهر ارزش و بها قائل است که این حرکتی مهم در حوزه اجرایی به‌نظر می‌رسد.

از استاندار جدید بوشهر انتظار می‌‍رود تا با تعامل مثبت از تمام ظرفیت‌های استان استفاده کنند و با تمام تشکل‌های سیاسی به وحدت و اتحاد و همدلی برای توسعه منافع استان قدم بردارند.

آقای استاندار؛ استان بوشهر دارای جوانانی با استعداد است هر چند در منطقه ویژه اقتصادی نسبت به جذب آنها بی‌مهری‌هایی صورت گرفته بنابراین جا دارد تا برای جذب نیروهای بومی منطقه قدمی خیر بردارید که این از مهم‌ترین خواسته جوانان جویای کار استان بوشهر از شخص حضرتعالی و دولت است.

عدم مکانی در منطقه ویژه برای خوابگاه ویژه بانوان بوشهری یک معضل عظیمی است که ضروری به نظر می‌رسد زیرا بانوان استان بوشهر هر چند اندک هستند اما از وجود خوابگاه در منطقه ویژه بی‌بهره‌اند که امید دارند در این زمینه مساعدت شود.

بخش کشاورزی استان بوشهر نیاز به حمایت‌های همه‌جانبه دارد که امید می‌رود در عمل برای توسعه این بخش عظیم تلاش همه‌جانبه صورت گیرد و از دادن شعار و آمارهای غیرمنطقی دوری شود.

اما شهرستان دشتی و عدم راه‌اندازی بندر تاریخی لاور ساحلی خواسته‌ای به‌حق است که میلیاردها تومان از بیت‌المال مسلمین برای راه‌اندازی این گمرک هزینه شده است اما تاکنون روی زمین مانده و برای لایروبی آن نیاز به اعتبار بیش از 5 میلیارد تومان است که تاکنون محقق نشده و مردم از استاندار جدید انتظار دارند در این زمینه اقدام کنند زیرا راه‌اندازی این بندر تاریخی موجب اشتغالزایی فراوانی در منطقه خواهد شد.

آقای استاندار؛ با توجه به اینکه شخصاً از مجموعه نفت هستید انتظار مردم از شما نسبت به دیگران بیشتر است هر چند که تعاملی خوبی که بین شما و زنگنه وزیر نفت وجود دارد زدودن محرومیت از چهره استان دور از انتظار نیست.

مهم‌ترین خواسته جوانان و پیشکسوتان از استاندار بومی استان بوشهر انتظار همگانی توجه به ورزش استان است ما در استان بوشهر جوانانی داریم که در لیگ‌های کشور می‌درخشند اما غافل از حمایت‌های مالی.

تیم‎های فوتبال استان در لیگ‌های مختلف کشور، تنها تیم والیبال استان در لیگ دسته اول کشور و تیم‌های سنگ‌نوردی، تنیس، بدمینتون، کوهنوردی، دوومیدانی، قایق‌سواری، کشتی، بستکبال، بیس‌بال، سافت‌بال، تیراندازی، والیبال ساحلی، اسب‌سواری و همه رشته‌های ورزشی نیاز به پشتیبانی مالی دارند که انتظار می‌رود با وزیر محترم نفت و منطقه ویژه اقتصادی هماهنگی‌های صورت گیرد تا تیم‌های بوشهری همچون استان خوزستان تحت حمایت‌های مالی این منطقه قرار گیرند تا این تیم‌های ورزشی که دارای استعدادهای بالقوه‌ای هستند بتوانند در کشور حرفی برای گفتن داشته باشند.

اسماعیل حاجیانی

انتهای پیام/66001/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول