اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه تبریز تأکید کرد

تبدیل دانشگاه‌ها به مراکز بیداری در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان

امام جمعه تبریز گفت: دانشجویان باید در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان همواره هوشیار و آگاه بوده و دانشگاه‌ها باید به مراکز بیداری در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان خارجی و مغرضان داخلی تبدیل شوند.

تبدیل دانشگاه‌ها به مراکز بیداری در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز در مصلای امام خمینی این شهر با اشاره به شانزدهم آذر روز دانشجو و سالروز شهادت سه دانشجوی دانشگاه تهران اظهار کرد: این دانشجویان در اعتراض به ورود نیکسون، معاون رییس جمهوری آمریکا، سردمدار استکبار و عامل کودتای 28 مرداد شهید شدند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه روز دانشجو بوده از نظر جریان استکبارستیزی ما نقطه عطف در زندگی سیاسی و اجتماعی است، اظهار کرد: از 28 مرداد 1332 وقتی جریان مستکبر آمریکایی با کمال وقاحت بر ملت ما تاخت و عنصر ناپاکی مانند شاه را وارد کشور کرد و کودتای 28 مرداد شکل گرفت. بعد از 2 یا 3 ماه معاون رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفت نتیجه کودتا و قدرت استکباری را با ورود خود در این کشور ببیند.

تقویت روحیه استکبارستیزی بیش از گذشته میان دانشجویان و دانشگاهیان

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: حرکت‌هایی در بازار و در دانشگاه تهران به‌ وجود آمد که در روز 15 آذر بود و در 16 آذرماه کادر نظامی دولت ستمشاهی دانشگاه تهران برای نخستین بار وارد دانشگاه و کلاس‌های دانشجویان معترض شده و سه نفر از دانشجویان را به گلوله بسته و شهید کردند و شانزدهم آذر روز مقاومت دانشجو نامگذاری شد.

وی شانزدهم آذرماه را روز تحقیر استکبار جهانی از سوی دانشجویان توصیف کرد و گفت: روحیه استکبار‌ستیزی امروز بیش از پیش بین قشر‌های دانشجو و دانشگاهی تقویت شده است.

دانشگاه‌ها باید به مراکز بیداری در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان خارجی و مغرضان داخلی تبدیل شوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی  تصریح کرد: دانشجویان باید در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان همواره هوشیار و آگاه بوده و دانشگاه‌ها باید به مراکز بیداری در مقابل فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان خارجی و مغرضان داخلی تبدیل شوند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دانشجویان همواره باید در استکبار ستیزی حساس باشند، تاکید کرد: همواره اکثریت دانشجویان کشور متعهد، پیرو امام و رهبری و روحیه ضد استعماری، ضد فتنه‌گری، انحرافات داخلی هستند و در صحنه انقلاب به طور صحیح قرار دارند.

ناقض حقوق بشر و جنایات‌ترین دولت‌های دنیا رژیم خونخوار آمریکا و رژیم منهوس رژیم صهیونیستی است

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز به 19 آذر روز جهانی حقوق بشر اشاره کرد و گفت: قدمت اندیشه حمایت از حقوق بشر به طول تاریخ می‌رسد که با ظهور دین اسلام و بعثت حضرت محمد (ص) این مسئله در حد اعلا مطرح و پیامبر بزرگوار اسلام زبانا و عملا تبعیض نژادی را از بین بردند و توصیه‌های زیادی را در رابطه با ضرورت رعایت حقوق همنوعان کرده‌اند.

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه بهترین و کامل‌ترین مراد حقوق بشر در دین اسلام آمده است، افزود: خیلی‌ها مدعی حقوق بشر هستند اما در عمل ناقض‌ترین حقوق بشر هستند.

وی به حربه همیشگی غرب در استفاده سیاسی از موضوع حقوق بشر اشاره کرد و گفت: بزرگ‌ترین ناقض حقوق بشر در دنیا آمریکا و ایادیش بوده و هستند، که جز به منافع خود حق هیچ ملت و کشوری را به رسمیت نمی‌شناسند.

امام جمعه تبریز به بهانه‌جویی‌های آمریکایی‌ها بعد از تفاهم‌نامه ژنو اشاره کرد و گفت: آمریکایی‌ها باز داستان تکراری نقض حقوق بشر و قصاص را در ایران مطرح کرده‌اند که دیگر برای تمام آگاهان مردم دنیا مشخص است این مسائل بهانه‌جویی بیش نیست.

آیت‌الله شبستری تصریح کرد: ایران اسلامی با تعالی از دین مبین اسلام به طور کامل از حقوق بشر حمایت می‌کند و جزو پایه‌گذاران حقوق بشر است اما در مقابل بالاترین ناقض حقوق بشر و جنایات‌ترین دولت‌های دنیا رژیم خونخوار آمریکا و رژیم منهوس رژیم صهیونیستی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اظهار کرد: نظام سلطه و استکبار از اقتدار، عظمت و ایران پیشرفته در هراس است اما به کوری بدخواهان و دشمنان ایران اسلامی به عنوان ام القرای اسلام به پیشرفت‌های علمی و انرژی صلح آمیز هسته‌ای و غنی‌سازی اورانیوم ادامه خواهد داد.

آیت الله مجتهد شبستری همچنین با تاکید بر اطاعت از ولایت به سالروز شهادت آیت الله دستغیب سومین شهید محراب و امام جمعه شهید شیراز اشاره کرد و گفت: ایشان مصداق عینی ذوب در ولایت بود و عزت و عظمت را در پیروی از امام خمینی می‌دانست.

امام جمعه تبریز در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته تبریز به مسئله واردات بی رویه محصولات کشاورزی  اشاره کرد و گفت: مسئولان با فراهم آوردن امکانات و نهاده‌های لازم کشور را از واردات محصولات کشاورزی هر چه سریع‌تر بی‌نیاز کنند.

انتهای پیام/60001/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول