اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فریمان:

سکولاریسم فرهنگی در میان ملت اسلامی جایگاهی ندارد

امام جمعه فریمان گفت: سکولاریسم فرهنگی در میان ملت اسلامی هیچ جایگاهی ندارد.

سکولاریسم فرهنگی در میان ملت اسلامی جایگاهی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از فریمان، حجت‌الاسلام سیدابوالفضل طباطبایی اشکذری در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: قانون هم از جهت عقل و هم فطرت انسانی یک امر ارزشمند است چرا که انسان موجودی اجتماعی است و قانون نیز ناموس اجتماعی یک جامعه به شمار می‌آید.

طباطبایی‌اشکذری افزود: اسلام و همه ادیان توحیدی به قانون و رعایت قانون توجه ویژه‌ای داشته‌اند تا جایی که عمل به قانون و الزام به رعایت قانون یک امر عمومی در میان همه ادیان بوده است.

امام جمعه فریمان بیان داشت: فرهنگ هر ملتی از جمله مهمترین ارکان‌های آن ملت به شمار می‌آید، لذا یکی از مسائل مهم جامعه که دولت‌ها و حکومت‌ها باید پیگیر آن باشند و در اجرای آن تلاش بیشتری انجام دهند توجه به مسائل فرهنگی جامعه و همت برای ساماندهی و مدیریت آن است.

وی با بیان اینکه مطالبات مردم باید مبنای دینی و اسلامی داشته باشد، تصریح کرد: در فرهنگ اسلام رهایی فرهنگی یا همان سکولاریسم فرهنگی در میان ملت اسلامی نمی‌تواند هیچ جایگاهی داشته باشد.

وی نظارت بر امور فرهنگی را جزء اصول فرهنگ اسلام برشمرد و اظهار داشت: در صورت عدم رعایت و توجه به این اصول می‌تواند ما را به فرهنگ غیر دینی مبتلا کند.

امام جمعه فریمان با بیان اینکه ما شخصیت رئیس‌جمهور را بسیار مورد احترام می‌دانیم و از دولت ایشان نیز حمایت می‌کنیم تاکید کرد: اما هیچ کدام از این‌ها مانع نخواهد شد که نظارت فرهنگی خود را در قالب نصیحت‌های فرهنگی به وی و مجموعه دولت منعکس نکنیم و همه این‌ها خیرخواهی برای دولت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به متولیان امور فرهنگی به‌ویژه وزارت ارشاد توصیه می‌کنم هرگز خود را از نصیحت‌های کارشناسان امور فرهنگ دینی که همان عالمان دینی و مراجع تقلید هستند بی‌نیاز ندانند، بلکه برای دغدغه‌های فرهنگی و دینی آن‌ها ارزش قائل شوند.

انتهای پیام/2202/ت30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول