اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اهل تسنن کامیاران:

رعایت حجاب اسلامی یکی از الزام‌های بقای اسلام است

امام جمعه اهل تسنن قروه گفت: رعایت حجاب اسلامی از مسائل حیاتی اسلام است و این مهم یکی از الزام‌های بقا و تداوم دین اسلام است.

رعایت حجاب اسلامی یکی از الزام‌های بقای اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از کامیاران، ماموستا توفیق قربانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کامیاران با تبریک ولایت با سعادت امام موسی کاظم(ع)، اظهار کرد: حجاب و عفاف از مسائل مهم و حیاتی دین اسلام است و رعایت کردن آن از سوی تمام مؤمنان بخصوص زنان مؤمن برای بقای اسلام لازم و ضروری است.

امام جمعه اهل تسنن کامیاران اضافه کرد: سهل‌انگاری و کوتاهی در بحث حجاب و عفاف موجب نارضایتی خدا و رسول اکرم شده و مورد بازیچه قرار گرفتن از سوی بیماردلان و بی‌دینان و لاابالی‌گران از دین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در زمان رسول اکرم(ص) کافران و قصی‌القلب‌ها شبانه در کوچه و بازار به تعرض به حریم نوامیس مردم می‌پرداختند و این در حالی است که امروزه این بی‌شرمان از خدا در روز روشن اقدام به اینگونه کارها می‌کنند و این از نشانه‌های قیامت است.

امام جمعه اهل تسنن کامیاران اظهار داشت: زنان بی‌عفتی که دارای پوشش بدن‌نما و اداهای زنانه در میان جمع هستند و موجب توجه افراد هرزه می‌شوند در حقیقت دزدان ایمان مردم هستند.

وی با اشاره به آیات قرآن که اول زنان و دختران رسول اکرم(ص) و سپس سایر مؤمنین را موظف به حفظ حجاب کرده است، گفت: زنان و دختران رسول الگوی تمام اعصار هستند و بر همین اساس، حفظ حجاب موجب جدایی زنان مومن از افرادی می‌شوند که ارزش‌های دین اسلام را نادیده می‌گیرند.

قربانی با توسل به آیات قرآن، زیباترین حجاب را روسری بلندی می‌داند که سر و گردن و بالاتنه زن را بپوشاند و چادر را نمونه کامل حجاب در میان زنان معرفی کرده است.

وی گفت: طبق آیات قرآن سه گروه مخالف واقعی دین اسلام هستند که منافقان یکی از آن گروه‌های هستند که دارای فعالیت‌های گسترده ضداسلامی در طول تاریخ بوده‌ و هستند.

امام جمعه اهل تسنن کامیاران در پایان افزود: اراذل و اوباش که قرآن آنها را بیماردلان می‌نامد دیگر گروه مخالف اسلام هستند و دسته آخر شایعه‌پراکنان هستند که در زمان مبارزات رسول اکرم خبرهای دروغین را به خانواده‌های سپاه اسلام برای تضعیف روحیه آنها می‌دادند.

انتهای پیام/79013/ت30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول