اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دهدشت:

دانشجوی بی‌بصیرت پیاده نظام دشمن است

امام جمعه دهدشت، بصیرت دینی و سیاسی در کنار علم را ضروری خواند و گفت: دانشجویی که بصیرت نداشته باشد پیاده نظام دشمن خواهد شد.

دانشجوی بی‌بصیرت پیاده نظام دشمن است

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، ظهر امروز نماز جمعه این هفته دهدشت با حضور پرشور نمازگزاران در سالن‌های فرمانداری دهدشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سیدنصیر حسینی در خطبه دوم نماز جمعه دهدشت، با اشاره به فرا رسیدن 16 آذر و تبریک روز دانشجو به همه دانشجویان و دانشگاهیان، اظهار داشت: دانشجو مایه افتخار جامعه، ملت و کشور است و اگر بخواهیم در همه عرصه‌ها پیشرفت کنیم باید آگاهی سیاسی و بصیرت داشته باشیم.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه اگر دانشجو بصیرت سیاسی نداشته باشد به راحتی در چنگال استکبار و دشمن قرار می‌گیرد، افزود: اگر در کنار علم و دانش، بصیرت دینی و سیاسی نباشد، خوشحالی دشمن را در پی خواهد داشت.

حسینی دانشگاه را کارخانه انسان‌سازی دانست و با اشاره به اسلامی بودن کشورمان، تصریح کرد: در چنین کشوری دانشگاه باید طوری باشد که کسانی ‌که از دبیرستان به طور ناساخته وارد دانشگاه می‌شوند، ساختار ظاهری و فکری آن‌ها به خوبی تغییر پیدا کند.

خطیب جمعه دهدشت، دانشجوی دارای کمالات علمی، معنوی و سیاسی را زمینه‌ساز تحول عظیم در کشور خواند و ابراز داشت: اگر خدای ناکرده در کنار علم، بصیرت نداشته باشد سنگر برای دشمن می‌شود.

حسینی استفاده دشمن از ناآگاهی و جهالت یک ملت را متذکر شد و خاطرنشان کرد: دشمن از کسانی‌که بصیرت سیاسی و دینی نداشته باشند، جاسوسی می‌گیرد و آن‌ها را پیاده نظام خود می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: البته دانشجویان ما چه در دوران قبل از انقلاب و بعد از انقلاب با قرار گرفتن در خط مقدم ثابت کردند که در خدمت نظام، انقلاب، قرآن و ولایت هستند.

حسینی پیشرفت علمی کشور و بالندگی ایران در همه عرصه‌ها را مرهون فعالیت دانشگاهیان دانست و گفت: دانشگاه به لحاظ رشد و بالندگی کشور، خار چشم دشمن است و پیشرفت‌های علمی جوانان ما امروز باعث عقب‌نشینی دشمن شده است.

امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از خطبه دوم، سالروز تشکیل انقلاب فرهنگی در سال 63 به فرمان امام راحل را یادآور شد و با بیان اینکه اصل و هویت نظام ما، انقلاب فرهنگی است، افزود: انقلاب ما مبتنی بر حرکت انبیای الهی‌ بوده که همان انقلاب فرهنگی و معنوی است و امروز در پرتو همین انقلاب فرهنگی، برکت‌های زیادی نصیب ما شده است.

حسینی توجه به مسائل فرهنگی در زیرساخت‌های مختلف را ضروری دانست و گفت: ملتی که می‌خواهد مستقل شود و در مقابل دشمنان بایستد باید در همه ابعاد پیشرفت داشته و ملتی متحد و منسجم باشد.

خطیب جمعه دهدشت ورود انقلاب ایران به تمام کشورها آن‌هم بدون جنگ را نشأت گرفته از انقلاب فرهنگی خواند و اذعان داشت: کلام ما مدافع تمام بشریت و مستضعفان دنیا است.

حجت‌الاسلام حسینی در خطبه اول نماز جمعه به تشریح دلایل ضرورت امامت پرداخت و ابراز داشت: احادث جعلی بعد از پیامبر(ص) و شبهات سنگین وارده در موضوعات توحید، امامت و نبودت ایجاب می‌کرد یک معصوم و منصوب از ناحیه خدا احکام الهی را به مردم بیان دارد.

 انتهای پیام/82016/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول