اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ورامین:

قدرت‌های جهان مجبور به پذیرش ایران هسته‌ای هستند

امام جمعه موقت ورامین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین گفت: قدرت‌های جهان مجبورند ایران هسته‌ای را بپذیرند.

قدرت‌های جهان مجبور به پذیرش ایران هسته‌ای هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن محمودی در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی جمعه ورامین با بیان اهمیت کسب و رزق حلال اظهار داشت: ‌کار و کسب و تلاش برای به دست آوردن روزی حلال مورد تأکید همه اولیای الهی است. 

وی با بیان اینکه بر اساس تعالیم اسلام و سخنان انبیای الهی و ائمه معصومان (ع) درآمد حرام برای انسان به شدت نهی شده زیرا دارای اثرات منفی و خطرناک در زندگی فرد است، گفت: برخی درآمدها در دین مبین اسلام به شدت نهی شده و به مسلمانان توصیه شده است که از کسب درآمد در این زمینه‌ها خودداری شود. 

وی با تشریح اثرات کسب و رزق حرام ادامه داد: درآمد حرام و فاسد، کاهش روزی حلال، قحطی و کمبود، دوری از رحمت الهی و ورود به دوزخ از اثرات کسب حرام است.

محمودی در ادامه با بیان اهمیت حقوق معلولان اضافه کرد: باید به حقوق معلولان توجه جدی صورت گیرد و خانواده‌ها، مسئولان و مردم به این عزیزان توجه کافی داشته باشند.

وی تصریح کرد: بسیاری از معلولان قابلیت‌ها و توانمندی‌های زیادی دارند که باید از این استعدادها در مسیر درست و صحیح استفاده شود که این امر نیازمند توجه مسئولان است. 

این مسئول در ادامه با اشاره به روز جهانی بیماری ایدز یادآور شد: این بیماری خطرناک و ویرانگر را باید جدی گرفت و عمده راه‌های انتقال این بیماری، روابط ناسالم و ولنگاری‌های اخلاقی و تزریق آمپول توسط معتادان است. 

سالروز شهادت شهید مدرس، روز مجلس

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین ضمن اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس عنوان کرد: شهید مدرس الگوی به تمام معنای یک نماینده مردم بود که با صراحت و دلسوزی مثال‌زدنی خود برای همیشه تاریخ، در ذهن ملت ایران به یادگار ماند.

محمودی بیان داشت: مدرس به طور صریح در برابر زورگویی‌های رضاخان ایستاد و مجلس را متحول کرد و در نهایت به دستور رضاخان وابسته و مزدور در کاشمر به شهادت رسید.

وی با بیان توصیه‌هایی به نمایندگان مجلس تأکید کرد: روز شهادت این روحانی بیدار، به نام روز مجلس نام‌گذاری شده است که جا دارد از تلاش‌های مجلس و مواضع خوب آنان در بسیاری از موارد تقدیر کنیم.

خطیب جمعه این هفته ورامین اظهار داشت: نمایندگان مجلس باید مدرس‌وار و آزاده باشند و وامدار هیچ گروه و جریان سیاسی نبوده و مدیون افراد و اشخاص حقیقی و حقوقی نباشند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور درست تصمیم بگیرند. 

ملت کوتاهی در مورد امر به معروف و نهی از منکر را نخواهند بخشید

وی تصریح کرد: یکی از مسائلی که در مجلس بر زمین مانده، اصل هشتم قانون اساسی است و بارها عرض شده و بازهم خواهیم گفت که چرا نمایندگان برای خیلی از امور امضا جمع می‌کنند و موضع می‌گیرند ولی برای اجرایی کردن این اصل حیاتی در نظام اسلامی اقدامی جدی صورت نمی‌دهند.

امام جمعه موقت ورامین اضافه کرد: این بی‌مهری نسبت به امر به معروف و نهی از منکر از مسئولان پذیرفتنی نیست و مگر معتقد نیستیم هدف از عاشورا امر به معروف و نهی از منکر بوده است، پس چرا آن را اجرایی نمی‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر اهمیت امر به معروف و نهی از منکر گفت: ما از نمایندگانی که مدرس‌گونه می‌اندیشند، می‌خواهیم به این خواسته مهم قرآن و اهل‌بیت و مطالبه جدی امام و رهبری و مراجع عظام تقلید جامه عمل بپوشانند و ملت ایران هیچگونه کوتاهی مسئولان در این زمینه را نخواهند بخشید. 

دشمن در فتنه 88 سعی کرد از دانشجویان به عنوان ابزار استفاده کند

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین با اشاره به 16 آذر، روز دانشجو بیان داشت: بیداری دانشگاه و دانشجویان تاکنون، تمامی توطئه‌ها را خنثی کرده است و ما در صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی از تسخیر لانه جاسوسی گرفته تا دفاع مقدس و مبارزه با جریان نفاق، شاهد بودیم که دانشجویان مومن و بسیجی و ولایتمدار چگونه توطئه‌های شوم دشمن را خنثی کرده‌اند.

محمودی سپس گفت:در فتنه 18 تیر 1378 و عاشورای 1388 نیز دشمن سعی کرد تا از وجود دانشجویان عزیز استفاده ابزاری کنند اما بیداری این جوانان عزیز خنثی‌کننده این توطئه‌ها شد.

وی افزود: امروز نیز با لطف الهی، دانشجویان عزیز ما با صلابت علمی و فکری و اعتقادی در برابر دنیای استکبار ایستاده‌اند.

این مسئول ادامه داد: پیشرفت های علمی امروز کشور، مدیون دانشجویان و دانشمندان متعهد این سرزمین است و اگر تلاش علمی و اعتقادی این قشر عظیم نبود کجا مثل احمدی روشن‌ها، شهریاری‌ها، علی‌محمدی‌ها و تهرانی‌ها در این کشور بروز و ظهور داشتند.

امام جمعه موقت ورامین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنرانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا بیان داشت: به دانشجویان به‌ویژه دانشجویان عزیز بسیجی توصیه داریم که بدانند که شما امروز مورد هدف تهاجم فرهنگی دشمن هستید و باید فضای دانشگاه‌های کشور از نظر اخلاقی، تربیت و فرهنگی پاکیزه باشد و اجازه ندهیم فضای علمی به عرصه تاخت و تاز مدل‌ها و تجملات و جلوه‌های فرهنگ منحط غرب تبدیل شود. 

قدرت‌های جهان مجبورند ایران هسته‌ای را بپذیرند

وی سپس به مذاکرات هسته‌ای اشاره کرد و گفت: قدرت‌های جهان مجبورند ایران هسته‌ای را بپذیرند، سران استکبار برای پاسخگویی به افکار خود مجبور به مذاکره با ابرقدرت معنوی جهان یعنی ایران هستند.

این مسئول با توصیه به تیم مذاکره‌کننده تاکید کرد: از تیم مذاکره‌کننده می‌خواهیم در عین مذاکرات به حقوق هسته‌ای ملت پایبند باشند، همه ملت ایران همچون گذشته بر حقوق هسته‌ای خود تاکید دارند و در برابر زیاده‌طلبی‌های دنیای استکبار خواهند ایستاد.

انتهای پیام/2462/ت40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول