اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر:

حکومت، قانون و راه امام راحل با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند

امام جمعه ایرانشهر گفت: آمریکا و آمریکایی‎ها بدانند دولت‎ها ممکن است تغییر کنند و نوع و جنس حرف‎ها تغییر کند اما حکومت، قانون، مردم و راه و رسم امام راحل همچنان باقی خواهد ماند

حکومت، قانون و راه امام راحل با تغییر دولت‌ها تغییر نمی‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ایرانشهر، حجت‌الاسلام حسین طاووسی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه ایرانشهر نمازگزاران را به رعایت تقوا دعوت کرد.

امام جمعه ایرانشهر با اشاره به جایگاه عقل در رفتار و اخلاق اجتماعی اشاره کرد و افزود: گاهی عقل را فدای مد و زیبایی می‌کنیم به گونه‌ای که در اکثر مواقع مدگرایی بر عقل غلبه پیدا می‌کند که این رفتار باید مورد بازبینی قرار گیرد.

طاووسی افزود: پایه‌گذاری زندگی بر مبنای مد و زیبایی که هر از چند گاهی تغییر می‌کند زدودن عقل است و منجر به گم کردن اهداف والا و الهی زندگی خواهد شد.

وی ضمن گرامیداشت میلاد امام محمد باقر (ع) و روز دانشجو به روز ایدز اشاره داشت و آن را مرگ پنهان خواند که سرمایه‌هایی را که باید به امر ارتقای دانش و رفاه اجتماعی صرف شود به خود اختصاص می‎دهد و نیروهای خلاق و نخبه را ناکارآمد می‌کند.

طاووسی اذعان داشت: اعتیاد حربه استعماری دیگری است که تمام قدرت جوانی و اندیشه پویا را هدف قرار داده است.

امام جمعه ایرانشهر، استحکام سنگرهای مقاومت را به عمق ایمان و مسائل اعتقادی لازم دانست و به توجه خانواده‎ها را به امر ازدواج جوانان و ارتباط دوستانه با همسران توصیه کرد.

وی ضمن گرامیداشت روز جهانی معلولان و شکرانه سلامت بیان داشت: توجه بیشتر مسئولان به حل مشکلات خانواده‎های معلولان امری ضروری است.

 

خطیب نماز جمعه ایرانشهر گفت: برگزاری مراسم شایسته در اربعین امام حسین (ع) و 28 صفر تاکید کرد.

طاووسی ضمن قدردانی از وزارت امور خارجه و اعضای تیم مذاکره‌کننده تذکر داد: مراقب باشید که از همان زمان جریان تماس تلفنی اوباما در نیویورک تا امروز، آمریکا تبلیغات گسترده و البته پیچیده‎ای را در دستور کار خود قرار داده و ابراز خوشبینی کرده و به گونه‎ای تبلیغ می‎کند که گویی تغییری در رویکردهای نظام به وقوع پیوسته و انحرافی از اهداف اولیه و بنیادین انقلاب حادث شده است.

امام جمعه ایرانشهر ادامه داد: آمریکا و آمریکایی‎ها بدانند دولت‎ها ممکن است تغییر کنند و نوع و جنس حرف‎ها تغییر کند اما حکومت، قانون، مردم و راه و رسم امام راحل همچنان باقی خواهد ماند.

وی گفت: نام ایران و ایرانی با نام محرم گره خورده و تا راه حسین (ع) پا برجا است و الگوهایی چون حضرت عباس (ع) و زینب (س)  داریم عاشورایی باقی خواهیم ماند و نمیتوانیم سر به هر خفتی بدهیم.

انتهای پیام/75004/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول