اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن ایران:

دولت احمدی‌نژاد به دنبال مچ‌گیری از فعالان اقتصادی بود

قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن ایران گفت: دولت احمدی‌نژاد در هشت سال گذشته به دنبال مچ‌گیری از فعالان اقتصادی بود و بخش اعظمی از انرژی فعالان اقتصادی نیز در مسیر تأمین اعتمادسازی برای دولت قبلی صرف شد.

دولت احمدی‌نژاد به دنبال مچ‌گیری از فعالان اقتصادی بود

حسین پیرمؤذن در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: آنچه که در دولت تدبیر و امید مبنا قرار گرفته و به صورت یک سیاست کلان اقتصادی پیگیری می‌شود نگاه و رویکرد اعتماد محورانه به بخش خصوصی است چرا که با این رویکرد می‌توان به رونق اقتصادی و تولیدی بیشتر امیدوار بود.

وی با بیان اینکه دولت روی حوزه اقتصادی و دیپلماسی بین‌المللی متمرکز شده است، تصریح کرد: به نظرم دولت تدبیر و امید در تبیین و بیان سیاست‌های اقتصادی و دیپلماسی از هرگونه رفتارهای شتاب‌زده دوری گزیده است.

پیرمؤذن خاطر نشان کرد: سیاست خارجی دولت نشان می‌دهد که دولتمردان بیشتر به فکر آرامش در داخل و حتی در منطقه هستند و دیپلماسی کشور ما آن قدر تحول‌گرایانه و واقع‌گرایانه بوده که دنیا بار دیگر نگاهش را به ما عوض کرده و دیگر ادبیات تهاجمی و جنگ‌طلبانه در سیاست خارجی مشاهده نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اضافه کرد:‌ در حوزه اقتصادی نیز کارهای اساسی و مهمی انجام شده به طوریکه رشد نقطه به نقطه تورم نه تنها متوقف شده بلکه روند کاهشی را طی می‌کند و در کنار آن ارزش پول ملی 20 درصد نسبت به سه ماه گذشته افزایش یافته است.

نماینده بخش خصوصی لغو پیمان‌سپاری ارزی که آرامش زیادی را در حوزه صادرات ایجاد کرده، حذف طرح شبنم و اجرای قانون بهبود مستمر محیط کسب و کار را که یکی از ارکان اصلی توسعه و مهمترین شاخص تعیین‌کننده وضعیت اقتصادی کشور است، اجرایی و عملیاتی شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با احیای دوباره شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی و اهمیت دادن به این جلسات که دستاورد مهمی است و براساس تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های مدبرانه شکل گرفته به جرأت می‌توان گفت که بعد از حضور موفق و عقلانی دیپلماسی ما در نیویورک و سخنرانی به دور از هر افراط و تفریط رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل دیپلماسی اقتصادی و تجاری ما فعال شده به طوریکه حتی قدرت رقابت‌پذیری و حضور ما در بازارهای بین‌المللی به نسبت سال‌های گذشته افزایش یافته است.

پیرمؤذن با بیان اینکه دولت قبلی به دنبال مچ‌گیری از فعالان اقتصادی بوده و بخش اعظمی از انرژی فعالان اقتصادی نیز در مسیر تأمین اعتمادسازی برای دولت قبلی بود، بیان کرد: در حال حاضر با حضور افراد مدبر و آگاه در تیم اقتصادی دولت امیدواری زیادی برای فعالان اقتصادی ایجاد شده که سیاست‌های ارزی می‌تواند مشوق صادرات باشد.

نماینده بخش خصوصی و فعال حوزه اقتصادی یادآور شد: ‌دولت نیز در این مدت سعی کرده برای فعالان اقتصادی با دیپلماسی عقلانی حق حضور و رقابت در بازارهای بین‌المللی را فراهم آورد.

قائم مقام شورای مرکزی خانه صنعت و معدن ایران ادامه داد: ما معتقدیم که وقتی دولت از تصمیمات شتاب‌زده در حوزه اقتصادی دوری می‌کند این رویکرد یک گام رو به جلوست چرا که اقتصاد ایران از تصمیمات لحظه‌ای آسیب دیده است.

وی با بیان اینکه دولت فعلی سعی می‌کند با ایجاد ثبات در مقررات و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت رشد و پویایی را برای کشور به ارمغان آورد، گفت: توجه دولت به تشکل‌ها و بنگاه‌های خصوصی با نگاه حمایتی و تسهیل رقابت در بازارهای صادراتی همراه با ارتباط‌گیری دوسویه بین دیپلماسی بین‌المللی و اقتصادی می‌تواند کشور را از این وضعیت نجات دهد.

انتهای پیام/62001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول