اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خوی:

جنایات لبنان ریشه در شکست آمریکا و اسرائیل از مقاومت دارد

امام جمعه خوی با اشاره به ترورهای اتفاق افتاده در لبنان، گفت: جنایات اتفاق افتاده در لبنان ریشه در شکست آمریکا و اسرائیل از مقاومت دارد.

جنایات لبنان ریشه در شکست آمریکا و اسرائیل از مقاومت دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: تقوا عامل رهایی انسان از هواهای نفسانی است و پرهیزکاری و خوف الهی می‌تواند موجبات عزت و سربلندی انسان در دو جهان شود.

وی در ادامه به وقایع روز جهانی پرداخت و در این زمینه اشاره‌ای به اقدامات مختلف آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان در پی مداخلات خود به کشورهای اسلامی کرد.

حوادث لبنان ریشه در شکست آمریکا و اسرائیل از مقاومت دارد

موسوی شکوری تصریح کرد: این سه دولت با همکاری عوامل تروریست خود در داخل لبنان، دست به اقدامات جنایتکارانه و فجایع مختلفی می‌زنند.

وی قتل، غارت و ایجاد اختلافات و درگیری‌های قومی میان مردمان این کشور را از دیگر توطئه‌های آنان در داخل این کشور عنوان کرد و افزود: در این میان می‌توان ترور حسان‌اللقیس، یکی از فرماندهان حزب‌الله را حلقه‌ای از این جنایات گسترده آنها در این کشور دانست.

امام جمعه خوی تصریح کرد: ریشه این جنایات را باید در شکست آمریکا در سـوریه، انفعال اسرائیل از موفقیت ایـران در مذاکرات هسته‌ای و به وجـود آمدن تحرکات جدی دیپلماتیک ایران در منطقه جستجو کرد.

استکبار و ارتجاع عامل ناامنی‌های جهان اسلام

موسوی شکوری با اشاره به حوادث و اتفاقات تلخ جهان اسلام اظهار داشت: ناامنی، انفـجار و ترور در میان کشورهای اسلامی همچـنان به صـورت روزمـره اسـتمرار دارد.

وی عراق، بحرین، سوریه، مـصر و افغانستان را از جمله این کشورها نام ‌برد و  گفت: دردناک‌تر از همه این مـصائب ایـن است که این نوع جنایات به وسـیله وهابیان کوردل و نفهم به نام انجام تکلیف شرعی صورت می‌پذیرد و بدتر از آن حمایتی است که از سوی استکبار و ارتجاع عرب منطقه و بعضی از مفتیـان خبیث صورت می‌گیرد.

مشخصه‌های اصلی یک دوست خوب از منظر آیات و روایات

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود، به ادامه سلسله مباحث گذشته خطبه‌های نماز جمعه در اهمیت انتخاب دوست شایسته اشاره کرد و گفت: در روایات ائمه معصومین علیهم‌السلام، ویژگی‌های متعددی بر دوست خوب شمرده شده است که خردمندی، خدامحوری و دینداری از جمله ویژگی‌های اصلی این افراد می‌توان نام برد.

وی تصریح کرد: کسانی که مایه آراستگی درون و برون انسان می‌شوند شایستگی لازم برای دوستی را دارا هستند.

موسوی شکوری از دیگر نشانه‌های دوست خوب را یاری رساندن به فرد در سختی‌ها عنوان کرد و افزود: دوست خوب بر دانش انسان می‌افزاید و با اعمال و رفتار خود انسان را به دین و دینداری رهنمون می‌شود.

انتهای پیام/61006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول