اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه دامپزشکی آستارا خبر داد

واکسیناسیون 10 هزار رأس دام در آستارا

مدیر شبکه دامپزشکی آستارا از واکسیناسیون 10 هزار رأس دام در فاز دوم این طرح خبر داد.

واکسیناسیون 10 هزار رأس دام در آستارا

حبیب بنی‌رستم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آستارا اظهار کرد: در شهرستان آستارا 18 هزار رأس گاو، گوساله و گاومیش و نیز 16 هزار رأس بز، بره و بزغاله وجود دارد.

وی با اشاره به واکسیناسیون دام در آستارا افزود: در فاز نخست طرح واکسیناسیون تعداد 15 هزار رأس دام در اواخر بهار و تابستان امسال واکسینه و ایمن شدند.

این مسئول ادامه داد: در فاز دوم نیز که در پاییز و زمستان انجام می‌شود حداقل 10 هزار رأس دام واکسینه می‌شوند.

وی به اهمیت واکسیناسیون دام اشاره کرد و گفت: با واکسیناسیون دام از امراض عفونی و مهلک دامی جلوگیری و از بیماری انسان و آلودگی محیط زیست پیشگیری و امنیت غذایی تامین می‌شود. 

بنی‌رستم با بیان اینکه در سه سال اخیر هیچ گونه کانون بیماری حاد در جمعیت دام و طیور آستارا مشاهده و گزارش نشده است، تصریح کرد: عمده دلیل این موضوع وقوع بیماری و واکسیناسیون به موقع و اصولی در دام و طیور است.

وی با بیان اینکه 25 روستای کددار GIS «سیستم پایش و مراقبت» در طرح واکسیناسیون وجود دارد.

مدیر شبکه دامپزشکی آستارا هدف از واکسیناسیون را ایجاد ایمنی در بدن دام علیه بیماری‌های عفونی و امراض مهلک دامی برای حفظ سلامتی انسان و جلوگیری از آلودگی محیط زیست ذکر کرد.

وی نتیجه واکسیناسیون را غذای سالم و انسان سالم عنوان کرد و یادآور شد: دامداران و مرغداران با گروه‌های مایه‌کوبی دامپزشکی دولتی و خصوصی همکاری کنند.

بنی‌رستم خاطرنشان کرد: در صورت بروز هر گونه بیماری به ویژه بیماری‌های مسری و خاص مراتب را به سرعت به شبکه دامپزشکی شهرستان یا دامپزشکان بخش خصوصی اطلاع دهند.

به گفته بنی‌رستم، آستارا دارای 34 هزار رأس دام، 128 هزار قطعه طیور در شش واحد مرغداری صنعتی و 50 هزار کلونی با 300 زنبوردار است.

وی وجود 12 واحد آبزی‌پروری، 500 رأس تک سمی شامل اسب، الاغ و قاطر و یک‌هزار قلاده دام‌های کوچک یعنی سگ و گربه را از ظرفیت‌های دامی آستارا برشمرد.

این مسئول متذکر شد: تمام جمعیت دامی آستارا تحت نظارت و کنترل شبکه دامپزشکی قرار دارد.

انتهای پیام/84001/ت30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول