اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت‌:

‌طرح ورمی‌کمپوست ‌معضل زباله را در شهر برطرف می‌کند‌

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت از اجرای طرح ورمی‌کمپوست در روستاهای رشت خبر داد و گفت: ‌‌طرح ورمی‌کمپوست ‌معضل زباله را در شهر برطرف می‌کند‌.

‌طرح ورمی‌کمپوست ‌معضل زباله را در شهر برطرف می‌کند‌

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل حاجی‌پور در جمع اعضای شورای اسلامی روستاهای شهرستان رشت با اشاره به اینکه برگزاری نمایشگاه مبلمان شهری ایده‌های جدیدی را برای زیباسازی شهر القا می‌کند، اظهار کرد: در این نمایشگاه خدمات خوبی برای رفاه و زیبایی شهر و نیز ابزار و امکانات مناسب رفاه شهری ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه برای اجرای طرح ورمی‌کمپوست در روستاهای رشت، همکاری اعضای شوراها ضرورت دارد افزود: این امر در برطرف شدن معضل زباله در شهر کمک می‌کند.

رئیس شورای شهرستان رشت تهیه مکان مناسب برای آموزش را نخستین گام برای اجرای طرح آموزش ورمی کمپوست ذکر کرد.

*اعلام آمادگی خشکبیجار برای اجرای طرح آموزش تولید ورمی کمپوست

رئیس شورای اسلامی خشکبیجار نیز در جلسه مذکور اظهار کرد: خشکبیجار یکی از شهرهای ساحلی در 20 کیلومتری رشت و کنار خزر است.

مجید فاتحی، با بیان اینکه این شهر دارای سواحل توریستی است، افزود: خشکبیجار 15 کیلومتر ساحل دارد و در مجاورت منطقه آزاد انزلی جای مناسب برای سپری کردن اوقات فراغت است.

وی با بیان اینکه وجود توریست در انباشت زباله تاثیر دارد، افزود: خشک بیجار برای اجرای طرح آموزش تولید ورمی کمپوست اعلام آمادگی دارد.

اعضای شورای اسلامی سنگر، خمام و کوچصفهان نیز در این مراسم نسبت به همکاری با گروه آموزشی تولید ورمی کمپوست در بخش‌های خود اعلام آمادگی کردند.

به گزارش فارس، در جلسه مذکور مقرر شده تا طرح آموزشی تولید ورمی کمپوست در روستاهای شهرستان رشت با همکاری جمعیت زنان و جوانان حافظ محیط زیست انجام شود.

ورمی کمپوست متشکل از ورمی (کرم خاکی) و کمپوست (کود آلی) به معنای نوعی کود است که از فعالیت کرم خاکی حاصل می‌شود و این کرم‌ها با کاوش خاک و تغذیه عناصر موجود در خاک و آمیختن آن با آنزیم‌های موجود در بدن خود، خاک را تازه می‌کنند و قدرت باروری آن را افزایش می‌دهند.

همچنین به دلیل جابه‌جایی مداوم در خاک با ایجاد سوراخ‌های زیاد، راه نفوذ اکسیژن به خاک را آسان می‌کنند.

انتهای پیام/84002/ح30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول