اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دانشگاه محقق اردبیلی در بیانیه‌ای اعلام کرد

تولید علم و جنبش نرم‌افزاری قدرت نرم نظام

دانشگاه محقق اردبیلی اعلام کرد: تولید علم و جنبش نرم‌افزاری که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، در حقیقت قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران در مواجه با تمام ستیز غرب و شرق است.

تولید علم و جنبش نرم‌افزاری قدرت نرم نظام

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی عصر امروز با صدور بیانیه‌ای در آستانه روز 16 آذر به عنوان روز دانشجو اظهار داشت: 16 آذر نماد استعمارستیزی دانشجو و عینیت‌بخشی به آرمان‌های بلند انقلاب است که در 34 سال گذشته این روحیه و مرام دانشجویی در دوره‌ها و مقاطع مختلف انقلاب از جنگ تحمیلی گرفته تا سنگر مبارزه با تمام مظاهر فساد غرب نمایان شده است.

در این بیانیه آمده است: 16 آذر نه تنها نماد استعمارستیزی دانشجو است، بلکه نماد دانش و عینیت‌بخشی به آرمان‌های بلند انقلاب و همچنین موفقیت‌های علمی و معنوی است.

دانشگاه محقق اردبیلی با گرامیداشت روز دانشجو و شهدای بزرگ این روز اعلام کرد: اگر شهدای 16 آذر 32 (مصطفی بزرگ‌نیا،‌ مهدی شریعت رضوی و احمد قندچی) امروز برگی از تاریخ را به خود اختصاص داده‌اند تا به عنوان الگوی دانشجویان در دفاع از آرمان‌های انقلاب اسلامی باشند، در سایه آموزه‌هایی نظیر قیام عاشورا به عنوان نماد ایستادگی و قیام بوده است، کما اینکه در طول تاریخ نیز هوشیاری دانشجویان مسلمان ایرانی در زمینه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به ثبت رسیده است.

در ادامه این بیانیه آمده است: نقش و مسئولیت دانشجو پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم در زمینه آموزش که مرتبط با نیل به فتح قله‌های علمی است و هم در زمینه ترویج فرهنگ در جامعه که بستر مناسب برای سایر موفقیت‌ها فراهم می‌کند، خطیر و حساس شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دانشگاه محقق اردبیلی در بیانیه خود در آستانه 16 آذر روز دانشجو آورده است: دانشجویان علاوه بر بالندگی در زمینه علمی، آموزشی و پژوهشی بایستی نسبت به رویدادها و مناسبات اجتماعی و سیاسی جامعه نیز حساس باشند و مسیر سرنوشت خود و جامعه را با سعی و دوراندیشی هدایت کنند.

در این بیانیه دانشگاه محقق اردبیلی به برجستگی‌های جامعه علمی و دانشگاهی اشاره کرده و آورده است: دانشجویان ما امروز در سنگر دفاع از تمام دستاوردهای انقلاب اسلامی حاضر و مهیا هستند و هیچ خفت، خواری، ظلم و زور را نمی‌پذیرند چرا که می‌دانند تسلیم شدن در برابر استکبار جهانی به معنای افول تمام سرمایه‌ها و داشته‌های انقلابی و ارزشی است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: ما دانشگاهیان دانشگاه محقق اردبیلی با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تولید علم و جنبش نرم‌افزاری، همواره با تمام وجود در راستای حراست از خون تمام شهدا به ویژه شهدای 16 آذر و شهدای هسته‌ای حرکت می‌کنیم. 

انتهای پیام/62001/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول