اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای اردبیل خبر داد

اجرای 300 پروژه عمرانی در روستاهای اردبیل

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل گفت: در حال حاضر بیش از 300 پروژه عمرانی در مناطق محروم و روستایی استان اردبیل و در حوزه‌های عمران و آبادانی، آبرسانی و ایجاد بسیاری از زیرساخت‌ها در حال اجراست.

اجرای 300 پروژه عمرانی در روستاهای اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، نصیب نجفی عصر امروز در بازدید از پروژه‌های عمران روستایی نیر اظهار داشت: برای اجرای این پروژه‌ها 6 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته که با همراهی دستگاه‌های مختلف خدمات‌رسان و اجرایی در استان اردبیل می‌توان بخش عمده‌ای از این پروژه‌ها را تا نیمه اول سال آینده جمع‌بندی کرده و به ثمر رساند.

وی ضرورت تسریع و دقت در اجرای پروژه‌های عمران روستایی و پرهیز از آغاز پروژه جدید را یادآور شد و تصریح کرد: قرار است تا زمانی که همه این پروژه‌ها به مرحله بهره‌برداری نرسد پروژه جدیدی را شروع نکنیم.

نجفی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: استان اردبیل یک‌هزار و 855 روستا دارد که از این تعداد 873 دهیاری فعال بوده و به امور روستاها رسیدگی می‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: دهیاران به عنوان نماینده دولت باید با اشرافیت کامل به مشکلات روستا رسیدگی و پیگیری کل امور آن را مد نظر داشته و برای جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و پیشگیری از تخریب مراتع اقدام کنند.

وی بیان کرد: در ساخت و ساز مسکن در روستاها باید اصول فنی، آیین‌نامه زلزله و نظارت مسئول فنی دهیاری رعایت شود تا ساختمان مورد نظر در مقابل هرگونه حوادث طبیعی مقاوم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل در ادامه فعالیت تعاونی‌های فراگیر روستایی را نیز در بخش‌های مختلف بیان کرد و گفت: این تعاونی‌ها با رویکرد ارائه خدمات به هموطنان شکل گرفته و با همکاری شوراها و دهیاری‌ها در خدمت روستاییان هستند.

نجفی در ادامه یادآور شد: در کنار فعالیت دهیاری‌ها شوراهای اسلامی روستا نیز به عنوان بازوان توانمند در مجموعه روستاها و آبادی‌ها فعالیت کرده و سعی می‌کنند به اشکال مختلف در سنگر خدمت‌رسانی به ویژه ساخت و ساز مقاوم در روستاها و تأمین برخی از زیرساخت‌های مورد نیاز وارد کار شوند.

انتهای پیام/62001/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول