اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه مهدیشهر خبر داد

بهره‏برداری از 5 پروژه عمرانی در روستاهای مهدیشهر

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر گفت: محرومیت‏زدایی ماموریت اصلی سپاه و بسیج است و در همین راستا، بسیج سازندگی نسبت به بهره‏برداری از پنج پروژه در روستاهای مهدیشهر اقدام کرد.

بهره‏برداری از 5 پروژه عمرانی در روستاهای مهدیشهر

منصور شوقانی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان با محوریت اقدامات بسیج در راستای عملیاتی شدن فرهنگ اقتصاد مقاومتی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج اظهار داشت: با توجه به اهمیت بسیج سازندگی در امر تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر محرومیت‏زدایی و نهادینه کردن فرهنگ کار و تلاش در جامعه و به‏کارگیری جوانان در امر سازندگی در مناطق محروم، قرارگاه جهاد اقتصادی در سپاه ناحیه مهدیشهر تشکیل شده است.

وی عنوان کرد: نگاه اقتصادی سپاه بر این است که بسیج را تقویت کند تا وارد بخش تولید و اشتغال شده و بسیجیان با پشتیبانی و حمایت همه‏جانبه سپاه برای تحقق جهاد اقتصادی گام بردارند.

فرمانده سپاه مهدیشهر تصریح کرد: سپاه در همین راستا با ارائه تسهیلات اقتصاد مقاومتی در بخش‏های پرورش ماهی، پرورش دام سبک، زنبور عسل و کشاورزی اقدامات چشم‏گیری انجام داده است.

شوقانی افزود: همچنین با فعال کردن ستاد پشتیبانی طرح هجرت و دعوت از دستگاه‏های اجرایی شهرستان، ساز و کارهای تحقق جهاد اقتصادی مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرهنگ‏سازی با استفاده از آموزش‏های لازم در بحث اقتصاد مقامتی، تبلیغ در صرفه‏جویی و دوری از اسراف، توجه به تولیدات داخلی، عدم استفاده از تولیدات خارجی و اشاعه فرهنگ کار و تلاش در جامعه از جمله راهکارهای اساسی تحقق جهاد اقتصادی است.

فرمانده سپاه مهدیشهر به افتتاح و بهره‌برداری از پنج پروژه محرومیت‏زدایی در روستاهای فولادمحله، چاشم و کاورد از قبیل ساخت غسالخانه، حمام عمومی و سرویس بهداشتی عمومی به همت بسیج سازندگی اشاره کرد.

بیش از 52 برنامه ویژه هفته بسیج در مهدیشهر برگزار می‏شود

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر همچنین گفت: بیش از 52 عنوان برنامه فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و تربیتی در مهدیشهر به مناسبت هفته بسیج برگزار می‏شود.

شوقانی به فرموده امام خمینی (ره) در مورد بسیج اشاره کرد و افزود: امام خمینی (ره) فرموده‏اند که «اگر ندای دلنشین تفکر بسیجی در کشور طنین‏انداز شود، چشم طمع دشمنان و جهان‏خواران از آن دور خواهد شد».

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر گفت: از برنامه‏های در دست اجرا میقات صالحین و حضور فرماندهان بسیج در نماز جمعه، سرکشی و تجلیل از خانواده‏های معظم شهدا و حضور بسیجیان در قالب حلقه‏های صالحین در نماز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی و گلباران مرقد مطهر شهدا در سراسر شهرستان است.

شوقانی همچنین از افتتاح دفتر حقوقی در مجتمع قضایی مهدیشهر، همایش بسیج و رسانه، همایش استکبارستیزی و بیداری اسلامی، همایش پیشتازان حجاب برتر در زمینه عفاف و حجاب برای بانوان، برگزاری مراسم شب شعر و خاطره و دیدار با خانواده شهدا و اجتماع بزرگ بسیجیان در هفته بسیج خبر داد.

وی از برگزاری همایش سران ایلات عشایر غرب استان در مهدیشهر خبر داد و افزود: ارائه ویزیت رایگان در دارالشفای مهدیشهر، برگزاری مانور جنگ نرم در حوزه زن و خانواده، برپایی کارگاه آموزشی روش‏های پیشگیری از اعتیاد از دیگر برنامه‏های هفته بسیج است.

فرمانده سپاه شهرستان مهدیشهر فعالیت‏های ورزشی در هفته بسیج را افتتاح سالن ورزشی صالحین در مهدیشهر و برگزاری مسابقات چهارجانبه  فوتسال به میزبانی شهمیرزاد در سالن شهید ارو عنوان کرد.

شوقانی با اشاره به افتتاح شبکه ارشاد در هفته بسیج خاطر نشان کرد: شبکه ارشاد وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را به عهده دارد که مکمل شورای امر به معروف و نهی از منکر است و در 2 مرحله شناسایی منکر و تذکر دوستانه و مستمر انجام وظیفه می‏کند.

انتهای پیام/2249/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول