اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای کردستان عنوان کرد

افزایش 55 درصدی جرائم فضای مجازی در کردستان / کشف 90 درصدی جرائم

رئیس پلیس فتای کردستان از افزایش 55 درصدی جرائم فضای مجازی در 8 ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد.

افزایش 55 درصدی جرائم فضای مجازی در کردستان / کشف 90 درصدی جرائم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرامرز شاکری ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان در سنندج با بیان اینکه تامین امنیت در فضای مجازی برای همه کاربران، حوزه کسب و کار و دولت مهم‌ترین رسالت پلیس فتا است، اظهار کرد: با توجه به توسعه و افزایش تکنولوژی جرائم اینترنتی روز به روز افزایش می‌یابد.

وی از رشد 55 درصدی جرائم فضای مجازی در هشت ماهه نخست امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: با تلاش پلیس فتای استان خوشبختانه بیش از 90 درصد از جرائم فضای مجازی کشف شده است.

به گفته رئیس پلیس فتای کردستان، 37 متخلف فضای مجازی در طول هشت ماهه نخست امسال در استان دستگیر شده‌اند.

شاکری با بیان اینکه بیش از 47 درصد از پرونده‌های تخلفات فضای مجازی در استان مربوط به جرائم اقتصادی و برداشت از عابر بانک‌های اشخاص است، بیان کرد: مبلغ ریالی این تخلف در سال گذشته یک‌میلیارد و 400 میلیون ریال برداشت از حساب مردم بوده است.

به گفته وی، سهل‌انگاری صاحبان حساب‌ها و عدم آشنایی صاحبان حساب با خطرات فضای مجازی مهم‌ترین عوامل بروز این‌گونه تخلفات است.

رئیس پلیس فتای کردستان با بیان اینکه آموزش و اطلاع‌رسانی در زمینه جلوگیری از وقوع جرم در فضای مجازی از مهم‌ترین اولویت‌های پلیش فتای استان است، تصریح کرد: کشف جرائم خرد، ملی و سازمان یافته در فضای مجازی از دیگر وظایف این پلیس در سطح هر استانی است.

عضویت 600 میلیون نفر در وی چت

شاکری از عضویت بیش از 600 میلیون نفر در سراسر دنیا در وی چت خبر داد و بیان داشت: بیش از 400 هزار نفر از این تعداد را چینی‌ها تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه وی‌چت با توجه به اینکه هزینه‌ای ندارد به احتمال زیاد در آینده جایگزین پیامک‌ها می‌شود، گفت: با توجه به امکان ارسال فایل صوتی، تصویری و متنی از طریق وی‌چت کاربران باید مواظب باشند که مورد سوءاستفاده قرار نگیرند.

رئیس پلیس فتای کردستان چت کردن و وبلاگ‌گردی را از دیگر موارد سوءاستفاده کلاهبرداران از فضاهای مجازی عنوان کرد و افزود: متاسفانه عدم آشنایی مردم با خطرات فضای مجازی موجب سوءاستفاده برخی از افراد سودجو از طریق مختلف شده است.

شاکری در پایان خاطرنشان کرد: مردم باید در خریدهایی که در فضای مجازی انجام می‌دهند به نکات امنیتی توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام/79002/صا40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول