اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته ششم لیگ برتر والیبال/

دومین باخت بازرگانی جواهری گنبد رقم خورد

در هفته ششم لیگ برتر والیبال باشگاه‎های کشور تیم بازرگانی جواهری گنبدکاووس با نتیجه سه بر دو برابر تیم شهرداری زاهدان شکست خورد.

دومین باخت بازرگانی جواهری گنبد رقم خورد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، از هفته ششم لیگ برتر بسکتبال باشگاه‎های کشور (جام ولایت) عصر امروز در سالن المپیک شهرستان گنبدکاووس تیم بازرگانی جواهری گنبدکاووس به مصاف تیم شهرداری زاهدان رفت که در نهایت تیم شهرداری زاهدان با نتیجه سه بر دو تیم جواهری گنبدکاووس را شکست داد.

تیم گنبدکاووس ست نخست را خوب بازی کرد و گنبد در ابتدا توانست اختلاف شش امتیازی ایجاد کند که شاید به دلیل شناختی بود که از چهار بازیکن سابق خود و فعلی تیم زاهدانی داشت.

این اختلاف شش امتیازی در ادامه بازی کم شد و به یک امتیاز رسید اما در نهایت ست نخست به نفع تیم گنبدکاووس به پایان رسید.

برتری تعویض‎های شهرداری زاهدان در ست دوم

در ست دوم تیم جواهری گنبدکاووس در ابتدا همانند ست نخست خیلی خوب شروع کرد و خودش را به نوعی به شهرداری زاهدان تحمیل کرد.

این برتری به صورتی بود که تا امتیاز 17 بر 13 پیش رفت و همه بر این تصور بودند که تیم جواهری این ست را راحت‎تر از ست پیش به پایان برساند اما از امتیاز 17 به بعد روند تغییر کرد و در نهایت تیم مقابل در ادامه هفت امتیاز کسب کرد و دو تیم در ادامه در امتیاز 21 برابر شدند و از این امتیاز به بعد تیم گنبدکاووس بسیار به‌هم‌ریخته عمل کرد تا در نهایت ست دوم با نتیجه 25 بر 21 به سود تیم شهرداری زاهدان به پایان برسد.

در این ست تیم گنبدکاووس زمانی که پاس‎ها از سرعتی به بلند و قدرتی رسید، موفق عمل نکرد و امتیازهای زیادی را از دست داد و بلندزن‎ها و قدرتی‌زن‎های جواهری در این ست خوب کار نکردند.

عبدالمجید چوگان پاسور تیم جواهری گنبدکاووس در این ست بازی خیلی سختی داشت و اگر پاس‎ها به سرعتی‌زن‎ها نمی‎رسید و مجبور بود به بلند‎زن‌ها اطمینان کند که آنها هم در این ست خوب عمل نکردند.

در ست نخست از مجموع 25 امتیاز برای تیم گنبدکاووس 9 امتیاز مربوط به دفاع روی تور بود اما در این ست این کسب امتیاز توسط دفاع روی تور جواهری به شش رسید.

در نهایت می‎توان در این ست به این نتیجه رسید که این ست به صورتی پیش رفت که مربی شهرداری زاهدان بهتر عمل کرد و تعویض‎های این تیم به یاری تیم شهرداری زاهدان آمد.

عدم عملکرد خوب سرعتی و قدرتی‎زن‎ها در ست سوم و باخت جواهری

در ست سوم نتیجه بازی از ابتدا به نفع شهرداری زاهدان بود و شاید انگیزه‎ای که شهرداری زاهدان در ست دوم به دست آورد دلیلی شد بر بهتر بازی کردن تیم شهرداری زاهدان در ست سوم.

در این ست تیم بازرگانی همانند ست قبلی نتوانست از سرعتی‌زن‎هایش استفاده کند و فشار بالایی بر عبدالمجید چوگان بود و سرمربی این تیم مجبور شد که وی را تعویض کند و به دلیل اینکه دریافت‎ها ناقص بود بازهم جواهری در پاس‎ها موفق عمل نکرد و به راحتی امتیاز و موقعیت‎ها را از دست داد.

در این ست دریافت‎های نامطمئن را از جواهری شاهد بودیم و سرعتی‎زن‌ها و قدرتی‌زن‌‎ها خوب عمل نکردند و کار برای پاسور و مربی تیم بسیار سخت شد و در نهایت این ست هم با نتیجه 25 بر 15 به سود تیم شهرداری زاهدان به پایان رسید.

برگشت روحیه گنبدی‎ها و پیروزی ست چهارم

در ست چهارم تیم بازرگانی در حالی پا به این میدان گذاشت که ست قبل از هم پاشیده بود و کار خوب سرمربی جواهری این بود که بازیکنان اصلی را بیرون آورد و از نظر روحی آنها را احیا کرد.

ترکیب اولیه بازی در تیم جواهری آغازگر ست چهارم بود و تیم گنبدکاووس خودش را به خوبی از لحاظ روحی سامان داد و از همان ابتدا دو تیم در یک رالی نزدیک پیش رفتند.

در 18 امتیاز ابتدای ست چهارم تیم شهرداری زاهدان بود که امتیاز برتری را می‎گرفت و جواهری جبران می‎کرد اما در ادامه روند عوض شد و در نتیجه 23 همه بر این تصور بودند که تیم شهرداری زاهدان برنده بازی است اما تعویض‎های خوب گنبدکاووس باعث شد چهار امتیاز بازی را بگیرد و این ست نیز در نهایت با نتیجه 25 بر 23 به سود تیم جواهری گنبدکاووس به پایان رسید.

دریافت‎های ناقص و شکست گنبدکاووس

در ست پنجم بازرگانی جواهری گنبدکاووس می‎توانست با امتیازاتی که در ابتدای ست به دست آورد پیروز این بازی باشد اما نتوانست از امتیازات خود دفاع کند و به نوعی میدان را به تیم حریف داد.

هرچند که گنبدکاووس در امتیازات آخر می‎توانست با کمی هوشیاری برنده بازی باشد اما با دریافت‎های ناقص تیم جواهری گنبدکاووس یک باخت را به خود تحمیل کرد و ست پنجم نیز با نتیجه 15 بر 13 به سود تیم شهرداری زاهدان به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در حال حاضر تیم بازرگانی جواهری گنبدکاووس با این باخت با 9 امتیاز در رده ششم جدول و تیم شهرداری زاهدان با این پیروزی با کسب پنج امتیاز در رده نهم جدول قرار گرفت.

در هفته هفتم جواهری گنبدکاووس به مصاف متین ورامین خواهد رفت.

انتهای پیام/83004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول