اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بیجار تأکید کرد

لزوم اجرای محتوایی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی / استفاده از آموزه‌های علمی در مباحث مذهبی

فرماندار بیجار بر اجرای محتوایی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی و بهره از آموزه‌های علمی در راستای اجرای این گونه برنامه‌های ارزشی تأکید کرد.

لزوم اجرای محتوایی برنامه‌های مذهبی و فرهنگی / استفاده از آموزه‌های علمی در مباحث مذهبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، حمدالله کریمی عصر امروز در جلسه ستاد شئون مناسبت‌های فرهنگی و مذهبی که با حضور امام جمعه و اعضای این ستاد در سالن جلسات شهدای گمنام فرمانداری برگزار شد، ضمن تقدیر از فعالیت هیئت‌های مذهبی و مداحان و روحانیون دستگاه‌های اجرایی در ماه محرم، اظهار داشت: گسترش و ترویج برنامه‌های مذهبی و فرهنگی از وظایف خطیر دستگاه‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی و مسئولان امر است.

وی بر آسیب‌شناسی عزاداری‌ها در قالب مسابقه و ارائه مقاله تأکید کرد و گفت: می‌توان با برگزاری مسابقه در زمینه آسیب‌شناسی عزاداری‌ها در قالب مقاله با نظرات و تفکرات جوانان بیشتر آشنا شد و از نظرات بجا و پسندیده آن‌ها بعد از کارشناسی‌ها در این زمینه بهره برد.

کریمی بر اجرای محتوایی برنامه‌های فرهنگی و مذهبی تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی با محتوای کاربردی موجب می‌شود تا این برنامه‌ها خروجی‌های مثبتی داشته و همگان از نتایج آن بهره‌مند شوند.

وی بر توجه به رویکردها در برگزاری برنامه‌ها اشاره کرد و گفت: باید در  28 صفر فرصت با برگزاری برنامه‌های محتوایی در بحث سلفیت و وهابیت و اعمال ضد اسلامی آن‌ها با رویکردی علمی و فرهنگی جوانان را بیشتر با این گروه‌های تکفیری و اهداف آنها آشنا کرد.

گسترش فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی در فضای مجازی

فرماندار بیجار با بیان اینکه در مباحث مذهبی از برنامه و کارهای علمی فاصله گرفته‌ایم تصریح کرد: جوانان در مسائل علمی پیشتاز هستند و باید از آموزه‌های علمی در مباحث مذهبی بهره برد.

کریمی با انتقاد از کم‌کاری تمامی دستگاه‌های فرهنگی و هیئت‌های مذهبی در زمینه مسائل مذهبی در فضای مجازی بر گسترش فعالیت‌های آنان در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: اکثر مردم و خصوصاً جوانان به راحتی به فضای مجازی دسترسی دارند و منعکس کردن برنامه‌های مذهبی هیئت‌های مذهبی در این فضا امری بسیار ضروری است. 

وی با بیان اینکه با توجه به بافت مذهبی شهرستان بیجار خود مردم در بسیاری از مناسبت‌ها پیش قدم هستند که این موضوع در دو بعد می‌تواند مورد بررسی قرار گیرد، بیان کرد: نقطه مثبت این مهم خودجوش بودن این مراسم‌ها و نقطه منفی آن اجرای بسیاری از برنامه‌های عزاداری که هیچ مناسبتی با عزاداری در اسلام ندارد و تبدیل آن به عرف است.

نبود نشست‌های تخصصی میان دستگاه‌های فرهنگی

فرماندار بیجار با انتقاد از نبود نشست‌های تخصصی فرهنگی در بین دستگاه‌های فرهنگی بیجار اظهار کرد: در اجرای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی بین ادارات متولی برنامه‌های فرهنگی موازی‎کاری شده است.

به گفته وی، اجرای برخی برنامه‌های تکراری هزینه‌های هنگفت و غیر ضروری به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: موازی‌کاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی موجب مغفول ماندن برخی از مسائل می‌شود، از این رو باید میان ادارات و نهادهای فرهنگی نشست‌های تخصصی در راستای برنامه‌های اجرایی برگزار شود.

کریمی با بیان اینکه مقوله فرهنگ رویکردی برجسته و ارزشی است گفت: ضروری است حوزه فرهنگی به تمامی دستگاه‌ها تعمیم یافته و برای اجرای برنامه‌های محتوایی تمامی دستگاه‌ها پای کار باشند.

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی نیازمند اعتبارات هستند، گفت: امید است این اعتبارات برای اجرای برنامه‌های مذهبی تأمین شود.

فرماندار بیجار با بیان اینکه شهرستان بیجار نسبت به دیگر شهرستان‌های استان دارای بیشترین هیئت‌های مذهبی است بیان کرد: هیئت‌های مذهبی برای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های مذهبی نیازمند حمایت‌های استانی و شهرستانی هستند.

وی در پایان بر برگزاری جلسات شئون در دیگر شهرهای بیجار تأکید کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های مذهبی در شهرهای توپ‌آغاج، حسن‌آباد و بابارشانی لازم است این گونه جلسات در این شهرها برگزار شود.

انتهای پیام/79015/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول