اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده امور بانوان اداره ارشاد ابرکوه:

مشارکت زنان در برنامه‌های فرهنگی ابرکوه قابل توجه است

نماینده امور بانوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ابرکوه گفت: در برنامه‌های فرهنگی اداره ارشاد، مشارکت بانوان در بسیاری از موارد بیش از مردان است.

مشارکت زنان در برنامه‌های فرهنگی ابرکوه قابل توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، طاهره موسویان، عصر امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده ابرکوه اظهار داشت: خوشبختانه در حوزه فرهنگی بیشترین استقبال از برنامه‌ها توسط زنان صورت می‌گیرد.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه می‌توان به جلسات انجمن شعر ابرکوه اشاره کرد که بیشترین حضور از سوی زنان است و حتی مسئول انجمن نیز یک بانوی شاعر است و بانوان شاعر ابرکوه نیز موفقیت‌های بسیاری در سطح کشوری داشته‌اند.

موسویان ادامه داد: 60 درصد از اعضای انجمن خوشنویسان ابرکوه نیز که با مسئولیت یک زن اداره می‌شود را زنان تشکیل می‌دهند و چهار زن دارای مدرک فوق ممتاز خوشنویسی هستند که تعداد آنها بیشتر از مردان است.

نماینده امور بانوان در دانشگاه پیام نور ابرکوه نیز در این نشست از کمرنگ شدن برخورد با بدحجابی در ابرکوه انتقاد کرد.

زهره ارزانی بیان کرد: به نظر می‌رسد که برخورد با پدیده بدحجابی در شهر مذهبی ابرکوه مانند گذشته پررنگ نیست.

وی با اشاره به حدود 10 سال پیش که خود دانش‌آموز بود و ترویج حجاب بیشتر مدنظر بود، افزود: انجام امور فرهنگی در این راستا در مدارس تأثیر زیادی در خانواده‌ها دارد.

ارزانی گفت: متأسفانه در برخی اوقات شاهد به کارگیری دختران دانشجو با وضع نامناسب در برخی از مغازه‌ها هستیم که زنان را شرمسار می‌کند.

وی ادامه داد: برای حل برخی از مشکلات فرهنگی در جامعه زنان باید زمینه‌های پر کردن اوقات فراغت پسران نیز فراهم شود که در این زمینه نیاز به همکاری دستگاه‌های مختلف وجود دارد.

ارزانی، ایجاد خوابگاه دختران در دانشگاه پیام نور را یکی از اقدامات انجام شده ذکر کرد که می‌تواند موجب کاهش برخی از مشکلات شود.

نماینده زنان اداره ورزش و جوانان ابرکوه نیز در این نشست از ساماندهی هزار و 500 ورزشکار زن در شهرستان ابرکوه خبر داد و اظهار داشت: این زنان توانسته‌اند در رشته‌های مختلف در سطح استان و کشور حائز مقام شوند.

شهر حاجی‌زاده بیان کرد: در واقع در شهرستان ابرکوه، ورزش تنها سرگرمی بانوان به شمار می‌رود اما با این وجود، امکانات لازم در اختیار آنها نیست و این قشر با مشکلات و کمبودهای بسیاری در حوزه ورزش مواجه هستند.

این نشست با حضور مشاور امور بانوان و خانواده استانداری یزد و جمعی از مسئولان شهرستان ابرکوه برگزار شد و در آن مسائل و مشکلات جامعه زنان ابرکوه مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول