اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

1/ محسن رضایی:

ایران یک قدرت بزرگ سیاسی و نظامی در منطقه است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، جمهوری اسلامی ایران را یک قدرت بزرگ سیاسی و نظامی در منطقه دانست و گفت: انقلاب اسلامی تجدید حیات، فرهنگ و تمدن ایرانی است.

ایران یک قدرت بزرگ سیاسی و نظامی در منطقه است

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محسن رضایی در آیین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای شرکت مخابرات استان خوزستان که پیش از ظهر امروز در سالن آمفی تئا‌تر این شرکت برگزار شد اظهار کرد: هم اکنون نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بزرگ سیاسی و نظامی در منطقه تبدیل شده است.

وی خوزستان را مظهر اقتدار کشور دانست و گفت: در دوران دفاع مقدس رزمندگان ما از سراسر ایران به خوزستان می‌آمدند و برای دفاع از خاک وطن خود به نقاط مختلف از جمله اشنویه، پیرانشهر و مهاباد اعزام می‌شدند.

رضایی با بیان اینکه در دوران هشت سال جنگ تحمیلی صدام از همه سلاح‌های ممنوعه بر علیه ما استفاده کرد افزود: در حال دستیابی به سلاح هسته‌ای بود که جنگ به پایان رسید.

وی یادآور شد: در دوران دفاع مقدس دست صدام برای استفاده از همه سلاح‌ها بر علیه ملت ایران باز بود ولی اکنون ما یک انرژی هسته‌ای علمی پژوهشی داریم که آن هم مسالمت آمیز است ولی با این حال جلوی ما ایستاده‌اند و می‌خواهند متوقف شود.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: شهدا و رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس در یک مصاف نابرابر جنگیدند و کشورشان را از دست متجاوزان نجات دادند.

وی متذکر شد: شهدای ما هیچ ادعایی نداشتند؛ اگر وصیت نامه‌های آن‌ها را مطالعه کنیم می‌بینیم که مخلصانه، بدون درخواست و طلبی از انقلاب و فقط برای رضای خدا جنگیدند.

رضایی گفت: شهدای والامقام ما برای عزت و اقتدار کشور و دین خود به جنگ با دشمن رفتند و در این راه جان خود را نیز فدا کردند.

وی با بیان اینکه شهدای ما شهدای بزرگواری بوده‌اند خاطرنشان کرد: همچنین جانبازان، رزمندگان و ایثارگران ما نیز انسان بزرگ و شریفی هستند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اذعان کرد: همه ما مدیون و بدهکار شهدا، ایثارگران، رزمندگان و آزادگان هستیم.

وی در ادامه با یادآوری رشادت‌های شهدا اظهار داشت: یکی از کارهای بزرگی که شهدای ما در دفاع مقدس انجام دادند بازگشت اقتدار به جمهوری اسلامی ایران بود.

رضایی گفت: در 300 سال گذشته کشور پهناور ایران که تقریبا دو برابر ایران فعلی مساحت داشت یکی از امن‌ترین نقاط دنیا بود که جاده ابریشم از آن می‌گذشت.

وی در ادامه پیروزی انقلاب اسلامی را تجدید حیات، فرهنگ و تمدن ایران دانست و اضافه کرد: در حال حاضر با وجود تحریم‌ها، روی پای خود می‌ایستیم.

انتهای پیام/72010/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول