اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام:

نیک‌اندیشان ایلامی اموال خود را به جای هدیه وقف کنند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: نیک‌اندیشان ایلامی اموال خود را به جای هدیه، وقف کنند.

نیک‌اندیشان ایلامی اموال خود را به جای هدیه وقف کنند

حجت‌الاسلام محمد کاروند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در استان ایلام شاهد برخی نیات خیرخواهانه نیک‌اندیشانی هستیم که بخشی از اموال خود را در راه خیر به دولت هدیه می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: به عنوان مثال در گذشته تاکنون مرسوم بوده که عده‌ای خیر با هدیه بخشی از مال خود در امر مدرسه‌سازی در ایلام اقدام کرده‌ و در عمل مال خود را در اختیار دولت قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: این درحالی است که اگر این روند از کانال اداره کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام انجام شود، نه تنها مال آنها در تملک دولت قرار نمی‌گیرد، همواره به عنوان وقف تا یوم‌القیامه باقی خواهد ماند.

این مسئول اضافه کرد: عده‌ زیادی از خیریان و نیک‌اندیشان هستند که اموال خود را در قالب هدیه به دولت و در اجرای امر خداپسندانه‌ای و نیک خیری اقدام می‌کنند.

کاروند تصریح کرد: این افراد می‌توانند با همکاری اوقاف و امور خیریه مال و اموال مورد نظر خود را وقف آن عمل خیر کنند تا هم مال و اموال آنان به اسم خودشان در قالب وقف ماندگار شود و هم اجرای نیت آنان همواره و تا یوم‌القیامه بر عهده تولیت آن یعنی اداره اوقاف و امور خیریه باشیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: متاسفانه در استان ایلام شاهد هستیم برخی از اراضی که در گذشته به عنوان احداث مدرسه در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفته، به دلایلی از جمله استهلاک بنا پس از چندین سال متوالی استفاده از مدرسه تخریب شده و امروز آن اراضی با مشکلات جدی حقوقی برای آن دستگاه مواجه شده است.

وی ادامه داد: گرچه این مشکلات حقوقی با کمک دادگستری و قضات قابل رفع است، اما به هرحال بخشی از وقت دادگستری و قضات و آموزش و پرورش در این راه صرف می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه آمادگی دارد تا تمام نیات خیران و نیک‌اندیشان ایلامی برای همیشه با وقف بخشی از اموال خود اجرایی کند.

کاروند تصریح کرد: در اینجا اعلام می‌کنم که هیچگاه اموال افراد واقف به نام دولت سند نمی‌شود، بلکه به نام خود واقف خواهد بود و اداره اوقاف در این ماجرا نقش تولیت موقوفه را دارد و هیچ دخل و تصرفی در سند مالکیت موقوفه ندارد و نیت واقف را تا ابد و یوم‌القیامه اجرایی می‌کند.

انتهای پیام/2246/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول